Bukefalos 28 år!

Nytt hos Equipe - bästa resultat. Vad tycks?

Sv: Nytt hos Equipe - bästa resultat. Vad tycks?

Okej. Jag skulle gärna ha koppling rakt in i blup också. Kul att kolla stam/avkommor osv.
 
Sv: Nytt hos Equipe - bästa resultat. Vad tycks?

Precis. OCH: Ska det göras ska det vara samtliga resultat och inte bara de som finns på Equipe. Först då blir det ordentligt intressant och sen får vi bara hoppas att domarna inte påverkas...

Men problemet är kanske att det är en privat aktör och inte förbundet som driver detta? Ett samarbete med samtliga tävlingar skulle göra mkt för tillgängligheten och det är väl det som det hänger på till sist.

Funktionen skulle kunna finnas redan i TDB med översikten om vilka som anmält sig, för redan nu är det ganska många som sitter och klickar igenom konkurrenterna och deras hästar har jag förstått (jag vet t.ex. att jag inte kommer ha någon chans i h-et på den första msvc jag anmält mig till i aug..). :crazy:
 
Snubblade över den här gamla tråden.
Den omdiskuterade funktionen i Tdb finns ju inte längre. Vad hände? Blev protesterna för stora?
 
Funktionen fanns väl i drygt en vecka eller två.. sen blev dressyrtanterna galna så det togs bort.
 
Fast är det inte så att domarna ska döma vad DOM SER NU?
Inte döma på tidigare resultat?
Så tycker jag att de gjort: dömt det de sett och inte tidigare resultat.
Till exempel min söta men något fjantiga ponny som får gå LA. Vi har ganska skrala resultat, och kommer rimligen inte att nå 60% i år.
Jag har målsättningen "över 55%" eftersom det är kvalgränsen till SM för min ras (fjording).

Första starten var katastrofal, jag var väldigt missnöjd. Fick drygt 53% vilket vi alla är överens om är dåligt.
Nästa start, knappt de där 55.
Nästa igen, precis 55.
Fjärde starten, drygt 57%.

Det skiljer ganska mycket mellan 53 och 57.
Det skilde ganska mycket mellan ritterna, också.

När man jämför protokollen, har det varit ganska likartade kommentarer kring de olika delmomenten och egentligen ganska samstämmigt. Varje gång lite extra plus för skritten.
Sammanfattande kommentarerna har varit ganska olika. Den första - som var en dålig ritt - sammanfattades med att hästen inte är klar för klassen (duktigt av domaren att se det på en kort ritt).
Den sista tyckte "väl matchat!".
De andra två skrev om lite dålig bakbensaktivitet "för dagen" vilket är helt sant.

Ponnyn är förresten fem år, fjording och går LA i storhästklasser.
Förväntningarna kan inte vara att komma över 60% så här på våren men förhoppningsvis kommer vi dit under sommaren/hösten.
 

Liknande trådar

Avel Inget nytt kanske, men det finns en ny avhandling i ämnet saxat från SLU:s hemsida "Allsidig träning ger bäst hållbarhet för...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp