Bukefalos 28 år!

Nytt jobb... eller inte?

Fast ja, nu missförstår du mig. Löneökning är väl absolut intressant! Jag tror att jag kan få upp min lön en hel del bara iom bytet. Det jag svarade på var detta: "Du har en risk att du inte får löneökningar för det du gör mäts inte." DET ser jag som ett litet problem. Jag har inte tonvis med löneökning i min nuvarande tjänst trots att jag är väldigt mätbar.

Behöva mer stimulans eller inte, det är verkligen svårbedömbart. Hur vet man det? Jag tror inte på att byta jobb för att man är stentrött på sitt gamla. Man ska vilja till nåt, inte från nåt - tror jag.

Vad menar du med strömningar i tiden? Att det bara av en slump dök upp ett jobb som passade mig, eller att det är "modernt" att byta jobb?
Strömningar i tiden tar jag från ditt ursprungliga inlägg, ett annat sätt att formulera din text. Du försöker få en vilja till något, varför pressa dig så? Vill du byta jobb?

"Jag vet att det på dagens arbetsmarknad är "rätt" att byta jobb då och då, men vad krävs egentligen för att man ska ta steget? Mer pengar? Stimulans? Jag har ganska liten stimulans i mitt jobb men desto mer i mitt företag, vilket gör att jag egentligen inte känner Behovet. "
 
Fast nej. Jag låg sömnlös en hel natt efter att ha fått förslaget. Jag åkte på intervjun utan att tveka. Så nej, jag pressar mig överhuvudtaget inte och jag försöker inte få en vilja till något. Jag försöker komma fram till för- och nackdelar och om jag vågar ta steget.
 
Fast nej. Jag låg sömnlös en hel natt efter att ha fått förslaget. Jag åkte på intervjun utan att tveka. Så nej, jag pressar mig överhuvudtaget inte och jag försöker inte få en vilja till något. Jag försöker komma fram till för- och nackdelar och om jag vågar ta steget.
Ta det lugnt. Är det rätt nu så är det rätt om två månader. Som ett hästköp, jag älskar ju alla hästar så jag måste vara jätteförsiktig om jag åker på en saluhäst Annars flöjt den med hem och det har jag inte råd med.
 
Ta det lugnt. Är det rätt nu så är det rätt om två månader. Som ett hästköp, jag älskar ju alla hästar så jag måste vara jätteförsiktig om jag åker på en saluhäst Annars flöjt den med hem och det har jag inte råd med.

Fast nja. Som sagt, marknaden översållas inte av såna här jobb precis. Så vill jag ha det får jag nog ta det ;). Men nu har jag en slags plan iaf, och jag är faktiskt inte ens erbjuden jobbet "på riktigt" än.
 
...eftersom det idag blev "halvofficiellt" att jag börjar min nya tjänst den 1/9 måste jag uppdatera denna tråden (fick söka febrilt - mindes inte nicket...).

Rätt kul att jag fick ett mess från en kompis tidigare ikväll som löd:

"Halloj!
Since the word is out there ml ditt nya jobb (GRATTIS! ) måste jag bara fråga om det inte möjligtvis var så att du hade en tråd om det på buke under ett alias i typ vinter?
Jag läste den och tänkte liksom direkt på dig!
Grattis igen!"

Fantastiskt hur anonym man är härinne :D :D :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
215
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 841
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Hej kära bukefalister, Jag har varit på samma jobb sen jag tog min kandidatexamen för sju år sen. Trivs väldigt bra, därför har jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 572
Senast: Ingela_S
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 207
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp