Nytt stall på G och just nu kräver jag era tips:-)

Empalie

Trådstartare
Nu är det på G. Det ska bli ett murat stall med måtten 7*14, med murade mellanväggar, dörrar och fronter är inte valt ännu. Byggnaden ska ha ett vanligt sadeltak med plåttak är det tänkt samt välvda fönster med galler, ca 7-8 stycken. Inget loft. Vatten plus el ska dras in p.g.a tvättmaskin, tvättställ och lyse m.m. Gödselstacken blir nog på vagn så man bara kan köra iväg skiten med traktor. Ytterdörrar blir ca 3-4 styck samt 3 innerdörrar.

Kommer inte på mer. Men nu vill jag ha era tips på hur man kan göra bygget så bra och framförallt billigt som möjligt. Naturligtvis vet jag att det inte kommer bli billigt och det ska ju göras bra men om det finns ngnstans man kan spara pengar genom t ex material, arbetprocess, vad kan man göra själv m.m.
Finns det saker som är onödiga samt massa bra tips från er som har byggt murade stall!!!!
Skulle bli såhär glad :banana: om ni även kan skriva hur mycket ert stall kostade (lite del för del) samt hur mycket ni gjorde själva och hur mycket ni lejde bort (vad är nödvändigt att leja bort?) och om ni har bar tips vart mankan hitta bra material!!!

Snälla snälla ni :bow::bump::banana:
 
Sv: Nytt stall på G och just nu kräver jag era tips:-)

Det finns redan ett helt gäng såna här trådar. Använd sökfunktionen så ska du se att du hittar svar på alla dina frågor.
 

Liknande trådar

Anläggning Så har jag äntligen kommit fram till en stallritning som jag faktiskt gillar. Jag tror att jag har tänkt igenom det mesta. För att vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 769
Senast: MaRomer
·
Anläggning Min tur att lägga upp ritningar och ställa tusen frågor :D Det är fritt fram att förkasta eller komma med andra förslag om precis allt...
Svar
7
· Visningar
3 051
Senast: __Stilett__
·
T
Hästmänniskan Vi ska nu börja inreda en del av ladugården till stall. Golvet är redan gjutet så där behöver vi inte oroa oss. Tanken är att dela av...
Svar
1
· Visningar
1 021
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp