Obetalt heltidsjobb att ha 50 % sjukersättning och vara resterande än så länge obetald arbetslös...

Aktivititetsrapporterat AF - check

Tidsrapporterat Unionens A-kassa check

Skrivit mejlt till arbetsförmedlingens handläggare att jag inte kan genomföra arbetsförmågeutredning före 28/2 och inte ändra det på mina sidor heller, eftersom både handläggare och arbetsterapeut förklarat för mig att det är flera månaders kö till plats på arbetsförmågeutredning - check

Skickat ny begäran om nytt arbetsgivareintyg till tidigare arbetsgivare - check

Snart dags för lunchrast... innan det är dags att söka jobb igen, resten av dagen...
 

Undrar om jag kan stämpla ut från "hemmakontoret" för idag, nu... och övergå till disk(h)o och fundering på att fixa lite potatisbullar... Nudlarna är slut och pastan tänkte jag spara till den där crockpotgrytan jag delade i förrgår...
 
Det är intressant det här med AF.... Det är 11 dagar sedan jag hade möte med en person, som sa "Bara ring eller maila om det är något, jag hör ofta av mig på eftermiddagen om jag inte kan ta det på förmiddagen" eller om det var tvärtom...Det är i dag en vecka sedan jag mailade- och gjorde det på ett sådant sätt att jag förväntade mig ett svar, och tre dagar sedan som jag mailade och frågade om jag kunde få ett samtal med uppdatering. Jag tänker förstås att personen i fråga är sjuk eller upptagen med något viktigare... men minns ju hur det varit tidigare.

Jag tittade också nyss på klockan och konstaterade att den nu slagit 16, ingen kommer ringa i dag, då behöver jag inte vakta den med andra ord!

Jag är inte arbetslös ännu, inte förrän den 14 mars, men vill gärna förhindra att jag blir just arbetslös... så därför är jag lite på.
 
fDet är intressant det här med AF.... Det är 11 dagar sedan jag hade möte med en person, som sa "Bara ring eller maila om det är något, jag hör ofta av mig på eftermiddagen om jag inte kan ta det på förmiddagen" eller om det var tvärtom...Det är i dag en vecka sedan jag mailade- och gjorde det på ett sådant sätt att jag förväntade mig ett svar, och tre dagar sedan som jag mailade och frågade om jag kunde få ett samtal med uppdatering. Jag tänker förstås att personen i fråga är sjuk eller upptagen med något viktigare... men minns ju hur det varit tidigare.

Jag tittade också nyss på klockan och konstaterade att den nu slagit 16, ingen kommer ringa i dag, då behöver jag inte vakta den med andra ord!

Jag är inte arbetslös ännu, inte förrän den 14 mars, men vill gärna förhindra att jag blir just arbetslös... så därför är jag lite på.
Det är ju samma standardsvar här... "Bara mejla, så hör jag av mig".... möligen vid femte eller sjätte mejlet, med skärmdumpar på alla ilskna meddelanden jag fått från olika instanser och röda ringar och pilar, vad jag önskar att de åtgärdar.
 
Det är ju samma standardsvar här... "Bara mejla, så hör jag av mig".... möligen vid femte eller sjätte mejlet, med skärmdumpar på alla ilskna meddelanden jag fått från olika instanser och röda ringar och pilar, vad jag önskar att de åtgärdar.
Himla trist :(
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp