Objektiv till canon eos 300?

skuggan_

Trådstartare
Städade "städskåpet" och hittade en Canon Eos 300 som mamma fyndade på tradera för 2 år sedan. Eftersom det inte kom med ett objektiv så blev hon. Så därför har den legat i städskåpet i 2 år. Min fråga är: Vilket objektiv ska man ha till en sådan?:p

Skuggan_

Sv: Objektiv till canon eos 300?

Städade "städskåpet" och hittade en Canon Eos 300 som mamma fyndade på tradera för 2 år sedan. Eftersom det inte kom med ett objektiv så blev hon. Så därför har den legat i städskåpet i 2 år. Min fråga är: Vilket objektiv ska man ha till en sådan?:p
Jag antar att du menar en Eos 300D (digital) och inte en Eos 300 (film)? Oavsett vilket det är kan du ha i stort sett vilket canonobjektiv som helst.
Ett väldigt omtyckt normalzoomobjektiv, alltså ett bra allroundabjektiv, är Sigma 18-50/2,8 EC DC som kostar drygt 4000 nytt men ibland går att hitta begagnat för runt 2000-2500. Ett annat vanligt alternativ med litet längre brännvidd (mer "tele-aktigt") är Canon 28-105 3,5-4,5 USM. De brukar ligga runt 1500-2000 begagnade i bra skick. Behöver du ingen zoom utan kan leva med fast brännvidd finns till exempel Canon EF 50/1,8 II som kostar runt 1200 nytt men sällan säljs begagnat. Grymt prisvärt, fast som sagt ingen zoom. Utöver dessa finns några tiotal andra objektiv som också kan funka utmärkt.

Sv: Objektiv till canon eos 300?

Tack så mycket, men oj vilka priser! Den är inte digital utan man sätter in film rullar:p

Skuggan_

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
984
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 274
Senast: Twihard
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka