Bukefalos 28 år!

Och det här landet vill vara med i EU (Turkiet)

swemale

Trådstartare
Först vill man återinföra dödstraff efter militärkuppen..... Och nu har man också röstat genom att det ska bli lagligt med sex med barn så lågt som till ca 12 års åldern.... Bara barnet/ungdomen själv går med på det....

Turkiet avskaffar åldersgräns för sex
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23337983.ab

Man tar sig för pannan.....
 
Erdogan har ju tidigare varit rätt tydlig med att om EU inte välkomnar landet med öppna armar (och möjligen även i så fall) kommer man istället att vända sig mot mellanöstern och arabvärlden, och stärka banden åt de hållen. Möjligen har han insett att EU är litet mer svårflörtade än han trott, och lägger i högsta växeln för att visa trosfränderna i regionen att han menar allvar med islamifieringen. Han har ju också varit tydlig med att han menar att EU behöver Turkiet mer än Turkiet behöver EU.

Jag skulle gärna se Turkiet som medlemsstat i EU, men givetvis då ett sekulariserat Turkiet - i den riktning landet varit på väg tidigare. I annat fall har Turkiet absolut ingenting i EU att göra imho.
 
Tror nog inte att Turkiet kommer att bli medlem i EU inom en överskådlig tid.... Nu hotar man ju dessutom EU med att stoppa flyktingöverenskommelsen om EU inte ger Visumfrihet åt Turkarna... trots att (vad jag förstår) Turkiet inte på långa vägar uppfyllt de krav som EU ställt.... Bl a i form av passutformning etc...
 
Jag såg det också. Fruktansvärt. Känns som Turkiet ramlar närmare och närmare medeltiden än år 2016...
 
Är det någon annan som känner igen de (totalt oofficiella och diskussionerna/spekulationerna om militärkuppen på något sätt skulle kunna haft en motivering som innefattade även denna punkt ? Dvs om denna punkt öht kunde vara en del i att man helt enkelt insett att det vore bra om E sattes ur spel ?

Som sagt totalt taget ur bara allmänna spekulationer hos folk här som jag hört i ämnet vilket jag fann rätt radikalt kontroversiellt intressant tankemässigt ;)
 
Det intressanta är nu att två ärkefiender börjar närma sig igen.
Man kan nästan undra hur mkt Hr Putin har råd att erbjuda för att Turkiet ska lämna NATO

Vad det gäller EU så har Turkiet trumf på hand. EU kan inte med bibehållen integritet bromsa flyktingströmmar. Alltså är man beredd att köpa sig fria från delar av det problemet.

Utvecklingen vad det gäller medelhavet som väg in i EU lär nog leda till satellit övervakning och att man Tar upp folket, sänker båtarna och sedan transporterar tillbaka folket till den hamn varifrån de kommit. Man har ju då satellit tracking på alla båtar i området.
Och man kommer då att använda sin styrka för att göra det även om ex Libyen motsätter sig det hela.
 
Senast ändrad:
Först vill man återinföra dödstraff efter militärkuppen..... Och nu har man också röstat genom att det ska bli lagligt med sex med barn så lågt som till ca 12 års åldern.... Bara barnet/ungdomen själv går med på det....

Turkiet avskaffar åldersgräns för sex
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23337983.ab

Man tar sig för pannan.....

Jag hoppas alla i tråden också har läst om missuppfattningen som spridits i Sverige? Att det inte riktigt var så som det spridits i svensk media. Även om Turkiet är på väg åt fel håll så är det alltid viktigt att sanningen kommer fram.
 
Jag hoppas alla i tråden också har läst om missuppfattningen som spridits i Sverige? Att det inte riktigt var så som det spridits i svensk media. Även om Turkiet är på väg åt fel håll så är det alltid viktigt att sanningen kommer fram.

Turkiet svarade med en ganska avancerad missuppfattning om Sverige också. Suck.
 

Liknande trådar

Svar
34
· Visningar
3 769
Senast: imzork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp