Öka ämnesomsättningen

Jamtland

Trådstartare
Har ni något tips på läkemedel eller naturläkemedel som ökar ämnesomsättningen?
Jag har struma och fibro, struman drar ju mer omsättningen en del och trots medicin tycker jag inte det känns bra. Fibron gör att jag äter en hel del smärtstillande, bla Citodon som gör att magen känns som om den står helt still. Går på toa var 3-4 dag istället för två gånger per dag, så skillnaden är rätt stor.
Har pratat med läkare, men de får på provresultaten och där "ligger jag inom gränsvärdena" så de gör inget. Frågade på apoteket och fick Lactoberal, det ska man ta på kvällen för att kunna gå på toa på morgonen. Men tar jag en så låg dos som de rekommenderar som ingångsdos då händer ingenting förrän på kvällen dagen därpå och jag mår illa halva dagen innan något händer. Och den medicinen är inte till för längre perioder. Har provat några andra mediciner också, som inolaxol och några fler.
Några förslag?
 
Att äta en bra och varrierad kost är grunden. Att sen äta typ kateinplommon till frukost är aldrig fel.
Och undvika saker som lätt stoppar upp. Drick mkt vatten. Linfrön och Chiafrön ger en lenare och mjukare mage, kan kanske funka.
Tänk på att ge allt tid att verka. Om du är långsam i magen tar det längre tid för allt att verka och passera igenom, sas.
 
Att magen är långsam beror ju på citodonen.
Jag har haft bra effekt av "frukt och fiber" om jag tar det på kvällen. Vanliga laxerande retar tarmen, medan nämnda preparat (receptfritt) får tarmen att jobba mer pga fiberinnehållet.
 
Hett vatten med en pressad (eko) citron varje morgon, ej dricka kall dryck till maten endast varm... Hjälper tarmarna arbeta, vad eller om det gör nåt med ämnesomsättningen vet jag ej. Fråga efter tips i bantningstråden? :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har behandlats av sjukgymnast för mitt värkande knä, som tydligen vridit sig något. För drygt tre veckor sen hände det jag fasat för...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Texaz
·
Kropp & Själ Så... Jag har idag haft en sådan där typisk skitdag som alla kan ha ibland. Legat sjuk i snart 2 veckor med extrema halssmärtor...
Svar
7
· Visningar
1 098
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag såg att det redan finns en tråd om Ergenyl, men då den har några år på nacken tänkte jag att det kanske är bättre att starta en ny...
Svar
10
· Visningar
3 706
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att min första upprördhet lagt sig över min skenande vikt samt bekräftelsen jag fick på mina hälsoproblem i boken som handlade om...
Svar
4
· Visningar
1 779
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp