En riktigt usel dag...

Twihard

Trådstartare
Så... Jag har idag haft en sådan där typisk skitdag som alla kan ha ibland. Legat sjuk i snart 2 veckor med extrema halssmärtor, bihålsinflammation m.m. Igår fick jag panik av smärtan så ringde 1177 som kopplade mig till jourcentralen i stan. För att göra historian kort; fick komma in - de tog en kik och skulle skriva ut penicillin åt mig. Fick 2 tabletter att börja med i handen - en för kvällen och en i morse.

Så efter en urusel natt så skulle jag idag på dagen gå ner till apoteket. Fanns inget recept. Nehe... De sa att det ofta hände att de glömmer att skriva ut recept på jourcentralen. Gick över till vårdcentralen och frågade om råd. De sa att de kunde skriva ut ett nytt recept åt mig och bad mig gå och vänta på apoteket i tio minuter.... Efter 30 minuter hade ännu inte det nya receptet kommit in. Då ringde apoteket till vårdcentralen som ångrat sig, de ville inte hjälpa mig utan bad mig komma och ta nya prov hos dom.

Sagt och gjort gick jag dit, tog nya prov och väntade. Dessa prov visade att jag inte har tillräckligt mycket problem med halsen så de vägrar ge mig mer medicin. De kunde inte förstå hur de på jourcentralen gett mig det redan, men kunde inte leva med att ge mig medicin. Om provet visade vad det visade idag för att jag redan påbörjat en kur kunde de inte svara på. Jag frågade om det var farligt att påbörja en kur och avbryta mitt i som nu. Det kunde inte läkaren svara på heller. :/ "Är det farligt att påbörja en kur såhär som jag gjort och inte fortsätta?" "Det kan jag inte svara på".... Mycket uppiggande.

Åkte hem, la mig i sängen för att dö en smula. Slog upp min telefon - hade fått notis om att min senaste inlämning i kursen jag läst kommit tillbaka. Fick underkänt. Allt på uppgiften utom det jag var nöjd med tyckte de var okej men den viktigaste delen som jag också var oerhört nöjd med fick jag underkänt på (riktigt ledsen över detta). Fick på det näsblod som forsar och sitter nu här med papper inkört i näsan, halsont och feber, med datorn i knät för att börja skriva om mitt arbete. Ligger redan 2 veckor efter i nya kursen med en uppkommande svår tenta. Att få tillbaka detta arbete underkänt krossade mig lite. Så har inte tid att vara sjuk :(

Ville bara få skriva av mig lite. Har någon annan också haft en skitdag idag?
 
Jag har också en skitdag idag. En handläggare från Försäkringskassan ringde upp mig idag eftersom jag har ansökt om att utöka min sjukersättning från 25% till 50%. Hon inleder med att säga att min ansökan säkert kommer att nekas eftersom jag har jobbat för mycket!
Jag har under ett års tid varit sjukskriven 25% från mina 75%. Det innebär att jag har jobbat 4,5 timmar per dag, 5 dagar i veckan.
Nu kommer de att neka mig sjukersättning på 50% för jag har bevisat att jag kan jobba mer än halvtid :eek:.
Så det faktum att jag jobbat så mycket jag klarat av innebär att jag nu blir nekad ersättning för att sjukpenning och sjukersättningsreglerna inte är kompatibla.
Idiotiska jävla regler :arghh::cry:
 
Jag har också en skitdag idag. En handläggare från Försäkringskassan ringde upp mig idag eftersom jag har ansökt om att utöka min sjukersättning från 25% till 50%. Hon inleder med att säga att min ansökan säkert kommer att nekas eftersom jag har jobbat för mycket!
Jag har under ett års tid varit sjukskriven 25% från mina 75%. Det innebär att jag har jobbat 4,5 timmar per dag, 5 dagar i veckan.
Nu kommer de att neka mig sjukersättning på 50% för jag har bevisat att jag kan jobba mer än halvtid :eek:.
Så det faktum att jag jobbat så mycket jag klarat av innebär att jag nu blir nekad ersättning för att sjukpenning och sjukersättningsreglerna inte är kompatibla.
Idiotiska jävla regler :arghh::cry:

❤❤
 
Fy vad tråkigt @Twihard 😔
Hoppas det onda släpper.
Kan du komplettera arbetet och göra om det som inte var bra eller måste du göra om allting?
Fick du bra feedback på vad som var dåligt?
 
Fy vad tråkigt @Twihard 😔
Hoppas det onda släpper.
Kan du komplettera arbetet och göra om det som inte var bra eller måste du göra om allting?
Fick du bra feedback på vad som var dåligt?

Det var mest struktur o uppbyggnad att fixa till, men bedömningen är svår att begripa och exakt vad jag bör ändra sa de inte så vet inte om det är bäst att ändra allt :(
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 636
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 621
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: annaovega
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp