Öm Bak och rygg

Z

Zii

Är det någon som har provat Hööks Gel-seat saver?

Fungerar den och ligger den kvar på plats på sadeln utan att kana om kring?
 
Jag har en och tycker att den är underbar!!!

På min sadel passar den perfekt, men en gång skulle jag flytta den till en annan sadel som den inte passade på, så pröva först.

Under ridning sitter den jättebra, det är bara när man sitter av som den kan glida lite.

Jag tycker att den är mjuk att sitta på och stötdämpande, den till och med värmer nu på vintern :) Alla som ridit min häst har också tyckt att den varit jättebra!
 
Jag har problem med rygg och nacke, och jag införskaffade en. Rider endast en gång i veckan på ridskola, men skillnaden märktes ganska omgående. Den är mjuk och stötdämpande, väl värd sina hundringar.
Passar som sagt inte perfekt på alla sadlar. Man fäster den med rem under sadeln framifrån och bak men även på sidorna och där passar det inte alla gånger. Men den ligger kvar ändå, även om man struntar i sidogrejerna.
 
Jag har en ryggskada och det märks STOR skillnad med seatsavern. MEN, de passar inte på min sadel, en dressyrsadel (Zaldi Atlanta) med djuuupt säte. Den är för liten. Samma problem har jag med min fårskinnsrumpvärmare *grååååt*, den träs på bakvalvet samt de små flärparna över stigläderkrampan, och den blir för liten pga den djupa sitsen/det höga bakvalvet och flärparna står rakt ut när man trädd på och den åker av när man rider så det knälar ihop sig.

Seatsavern knölar ju inte ihop sig, men den åker lite som den tycker och är inte enda "nere" mot sadelns sits (för den är för kort för att räcka till för djupet i sadeln).

Men passar den bara på sadeln så är den UNDERBAR
 
jag har en som jag använde förut.
behöver den inte längre.

men jag fick väldigt ont i ryggen av ridningen. men sen jag fick mig en bättre och starkare sits och rygg behövdes den inte längre. :)

hjälpte även mycket bra mot ridsår! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
632
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 135
Senast: JennyLz
·
Utrustning Ni som har Butet som ligger bra på er häst, vilken typ av rygg och manke har dem? Vill ni visa bild? Kör ni med eller utan pad? Jag...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: Berta_
·
Hästmänniskan Tänkte kolla om någon annan har samma problem och hur ni löst det i så fall. Har problem med min svanskota och har haft mer eller mindre...
2
Svar
25
· Visningar
1 941
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp