Ja, det är väl inte det bästa för den stackars sadeln, men jag hoppas den överlever några veckor.
Nu har jag lusläst TR för att försöka lista ut om jag kan använda den på tävling. Dressyr-TR nämner att man får ha en tunn padd. I hopp-TR står inget och i fälttävlans-TR finns det nämt som ridning ”inte kopplat till något prov”. (Då rider man väl inte ändå, eller??).
Du hade den tunnare varianten va?
Man brukar ju säga att står det inte uttryckligen att det är tillåtet i TR så är det inte det.
Men jag har faktiskt ingen aning, har inte kollat upp det för jag rider mest med padden när jag rider i skogen, på banan tycker jag den är för klumpig (jag har den tjocka varianten).
Jag har förresten gjort en liten övning som jag glömt bort att göra när jag var sjuk i vintras och den har hjälpt jätte mycket.
Försöker alltid göra plankan varje kväll eftersom jag har usla magmuskler och behöver förbättra bålstabiliteten men jag kom på att jag glömt rumpknipet

..
Så nu har jag gjort plankan i kombination med rumpknip och då är jag mycket bättre i svanskotan. Det är alltså att knipa så hårt man kan med rumpan i intervaller om typ 1-2 sekunder, gör 10 upprepningar och sedan slappna av, gör 10 upprepningar till efter några sekunder. Jag gör plankan i 90 sekunder och gör då oftast ca 3-4 intervaller om 10 rumpknip.