Ömma gitarrfingrar

NagelacksBeroende

Trådstartare
Jag vet inte om jag har lagt tråden rätt nu, fingrar tillhör väl kroppen, så jag tog det. :D Nåja, till saken!

Jag har börjat spela gitarr (stålsträngad), och mina fingrar är oerhört ömma och ledsna just nu. Så jag tänkte om någon har något knep för att kunna öva lite mer utan att förstöra fingrarna totalt?

Jag förstår att det kommer bli bättre med tiden med härdning osv, men som det är just nu så kan jag inte ens fortsätta spela för att det gör för ont. Så jag hade tanken om att kanske kunna tejpa fingertopparna eller liknande när det börjar göra för ont, för att kunna fortsätta öva "tills jag känner mig klar".
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Trassel12
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp