Ömtassad hund

Trissa

Trådstartare
Min lilla har haltat till och från den senaste veckan, några steg då och då, och jag har inte kunnat begripa varför. Men så idag slog det mig; hon måste ömma under tassen, på trampdynorna. Haltandet kommer enbart på grusväg, eller annan ojämn mark. Hon har inga synliga skador, och reagerar heller inte för tryck på ben eller tass.

Vad göra? Jag ska slå en signal till veterinären i eftermiddag, men är det nån som råkat ut för det? :confused:
 
Borelia/erlishia (stavning), kan visa sig på många sätt. En kompis hund haltade ibland, och bara om det blev ojämt eller grus. Och den hunden hade erlishia. Han visade alltid symptomen på det viset, han hade det flera ggr.
 
Jag har undersökt klor och tassar med lupp, utan att hitta något. Annars har hon ju lätt att få sprickor i klorna, så det var min första tanke.
Det där med borrelia lät ju däremot inget vidare... :crazy:
 
Det måste ju inte vara så illa så det är borelia. Det kan ju också vara så att din hund inte gillar att gå på knöligt eller grusigt underlag.
Min hund har haft problem med sina klor, men då mer än bara sprickor. Hon äter nu en tsk biotin varje dag, och har inga problem längre :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 097
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
10 323
Senast: Fruentimber
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 083
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp