Bukefalos 28 år!

Önskar bild skogshästar...

Sv: Önskar bild skogshästar...

Är du säker:confused:. De är otroligt lika i så fall... Kanske släkt??
Klave var e. Danilo 1742 - Uns 1650
 
Sv: Önskar bild skogshästar...

Lever Klave fortfarande? kanske han gör ja.
Men nä det är inte han, minns inte vad stoet hette och har noll koll på stammen på henne. Men han som äger henne brukar ta föl rätt ofta och är ordförande i FNH i Västernorrland (om nu FNH's sidan stämmer :angel:)
 
Sv: Önskar bild skogshästar...

hej här är 3 generationer nordsvenkar som drar en griplastare i Kalix på ett seminarium ja var på och kusken/ägaren är HELT otroligt duktig!:love:
Längst hitåt mormor mitten mor och bortest dotter.

IMG_0056.jpg

Jag är så pinsam så jag gråter när jag ser sådant här.
Arbetande hästar som gör det dom är födda tillsammans med människan.
 
Sv: Önskar bild skogshästar...

Lever Klave fortfarande? kanske han gör ja.
Men nä det är inte han, minns inte vad stoet hette och har noll koll på stammen på henne. Men han som äger henne brukar ta föl rätt ofta och är ordförande i FNH i Västernorrland (om nu FNH's sidan stämmer :angel:)

Nä, Klave lever inte längre. Men jag har ju ingen aning om när kortet är taget. Lika var de i alla fall. (och lite pinsamt för mig:o) Men rätt roligt faktiskt...:rofl:
 
Sv: Önskar bild skogshästar...

Nä, Klave lever inte längre. Men jag har ju ingen aning om när kortet är taget. Lika var de i alla fall. (och lite pinsamt för mig:o) Men rätt roligt faktiskt...:rofl:

Ok var lite osäker på om han levde, håller med dig om att han var otroligt fin :love:
Äsch pinsamt var det väl inte, är ju inte alltid så lätt när man inte ser hela hästen :D
 
Sv: Önskar bild skogshästar...

Nu har jag börja på målning men den är inte klar än. tyvärr så förstörde blixten målning en del, men ni ser ett ungefär...

1hestur.jpg
 
Sv: Önskar bild skogshästar...

Efter lite mera jobb. snart e den klar...

nordsvensk.jpg
 
Sv: Önskar bild skogshästar...

Du är väldigt duktig på att måla...
Målar du på beställning också?

Klave dog kort efter att Kerstin flyttade honom från Nordvik, han fick en infektion i mage/tarm.:cry:
 
Sv: Önskar bild skogshästar...

jag har en massa kort med.
pma mig så kan jag skicka....
 
Sv: Önskar bild skogshästar...

Hej Här kommer några bilder från en skogsdag 2008 01 20 som jag ordnade för föreningen nordsvenska hästen i västernorrland. skogsdagen arrangerades i samarbete med Callans Trä AB och blev en dundersucce med närmare 400 besökare.

Hans Holm

Fotograf Tommy Nilsson

Flinga
y1p6UNGMnUIPeyC9hG_vXgwIzuG5DeldlSCnUSo7YMoMlBi23Nd7hPdttN7gLqlZbSxwNCgao_ebns

Pamela
y1p6UNGMnUIPew4EJSyoDuSH_RKZ0OjhRbUVQ481j5ZMeruradQD-zJKl90msX96Sz68qj2kthuE6U

Jag och Vakt
y1p6UNGMnUIPeymKfS9zJVsG_67e3sJj5BqyLcHR3aMwiCJpzqmbAWfPQvjOhcieHA5jxcDAN0QciE

Certino 1956
y1p6UNGMnUIPewOfCDADExlddRy-DwF9Do8broHY-kmR0NFB4YLAOyNWrQJDtIZH2EBfoPI1__9chs
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Önskar bild skogshästar...

Vilka härliga bilder, hasseman!
Vet du vad det är för stam på Pamela?

Lotta
 
Sv: Önskar bild skogshästar...

Ja! men Pamela var det hon heter ja :idea:
Hon är det på bilderna som jag la in också!


Vad kul att ni fick till en sådan succédag där nere
 
Sv: Önskar bild skogshästar...

Jag kan inte se bilderna. :( //bonny
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
856
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 514
Senast: Roheryn
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 065
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp