Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

...Det känns tråkigt att behöva läsa om påhopp som saknar grund och om felaktigheter som blir till sanningar..

Hela tråden handlar om påhoppen som ni några stycken sysslar med, och ni verkar inte kunna skärpa er.

Påhoppen är ju hela tiden era egna tolkningar och som säkert skadar de personer ni anklagar för saker som varken du eller jag troligtvis vet ett dyft om.

Lisa
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Jag tycker inte att det är påhopp, snarare så att dom bara konstaterar sanningens fakta. Men alla är vi ju olika i hur vi tycker.
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

:confused::confused: Jag börjar förstå vem du är? Men snälla du jag tycker endast att det är medlemmarnas databas för dom har redan betalt för den!
jag var med när det hände och hela styrlsen var eniga att vi måste ändra hemsidan! Du var inte med.
Jag har inte pekat ut någon men nu är alla tacksamma för Jennys fina hemsida!
jag har aldrig fått något påpekande från någon på Bukefalos att jag "mobbar" så sluta förfölj mig det kan kallas mobbing! Låt oss som vuxna diskutera detta utan påhopp men håll allt till sanningen!
Vem har jag namn gett? Jo Jenny "moflo" Webmaster, jag ber dig om ursäkt för detta Jenny och kommer att i fortsättningen kalla dig för Moflo! Men du har gjort asrps hemsida så bra så alla förtjänar att veta vem du är!
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Jag har inte en aning om vem det pratas om...då jag inte fanns med i bilden då.
Som jag ser det så talar bara Rodde hur h*n såg på det hela o inte baktalar en försvarslös person...personen kan väl tala för sig självt...
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Vem har jag namn gett? Jo Jenny "moflo" Webmaster, jag ber dig om ursäkt för detta Jenny och kommer att i fortsättningen kalla dig för Moflo! Men du har gjort asrps hemsida så bra så alla förtjänar att veta vem du är!

Det är helt lugnt, jag känner mig inte utpekad i den här frågan! Jag vet att jag gör så gott jag kan med både hemsidan och att försöka svara på era frågor här i tråden utan att göra något "tjänstefel" utifrån att jag sitter i styrelsen.

Du får kalla mig för moflo eller Jenny, vilket som, jag är ju långt ifrån anonym då det är länkat till min hemsida under mitt nick.

mvh
Jenny
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Jenny namngav sig själv tidigare i tråden...så det tror jag knappast hon har något emot att du sedan kallade henne vid namn.
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Det var inte ASRP´s egen databas utan det var en medlem som gjort den, och denne har valt att inte ha den ute. Så hindret att lägga ut den är helt enkelt att ASRP inte har tillgång till den.

mvh
Jenny

Tack Jenny för den informationen. Jag har inte en aning om vem personen är.
Har misstänkt att det legat en hund begraven gällande databasen, och det är sånt som gör att man känner misstroende mot en förening som man är medlem i att inte få klara besked. Så tack än en gång Jenny att ha en sån som dig i styrelsen känns bara bra.:bow:
Den informationen borde alla medlemmar få så slipper det bli ryktesspridningar och tjasfs åt olika håll.
Får man reda på hur alla turer i föreningen går så känner man sig som en fullvärdig medlem.
Lådorna som hittades med alla gammla SPR reggade ponnyer finns den kvar eller är det någon fd medlem som lagt beslag på den också?
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

En undran bara, nu när du arbetar ideelt för asrp och gör hemsidan t.ex eller du sitter och gör tidningen eller något annat förtroende uppdrag gör man inte det för föreningen? Tar man med sig det man har gjort när ens mandat tid är över? Om man gör något för en medlemsförening gör man det för dess medlemmar. Om man blir bortröstad och får sluta är ju arbetet man har utfört till för medlemmarna, inte har man suttit och gjort arbetet för sig själv!
Så om nu Jenny av någon anledning inte kan vara kvar som webmaster, tar hon med sig hela databasen av stamboksförda ston så nästa person får sitta och göra om hela arbetet!!??

jag bara undrar om man arbetar ideellt gör man det väl för sin förening och för dess medlemmar, inte för egen sak???
Databasen anser jag tillhör medlemmarna!
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Så om nu Jenny av någon anledning inte kan vara kvar som webmaster, tar hon med sig hela databasen av stamboksförda ston så nästa person får sitta och göra om hela arbetet!!??

Hej, kan bara svara på det här just nu!

Det som inte dödar härdar heter det väl? Så numera finns det papper påskrivna av mig att det material som jag skapar och lägger ut på ASRP´s hemsida tillhör ASRP (undantaget foton tagna av andra fotografer där fotografen fortfarande äger bilden förstås). Jag kan alltså inte plocka bort det om/när jag slutar. I alla fall inte utan att det blir ett väldigt hallå och jag säkert får en stämning på mig eller något annat otrevligt.

Ville egentligen bara avsluta den här dagen med att säga att nu ligger resultatlista ute med alla ridponnyresultat från Falkenberg (med härstamningar, uppfödare, ägare, ryttare), och med de bilder som har kommit in. Ni hittar den här eller går via länken på förstasidan.

Säg gärna till om ni hittar några stavfel el. dylikt, ögonen gick i kors på slutet.

mvh och godnatt från Jenny
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Saknar också databasen. Beklagar att tidigare aktiv medlem som höll i det inte tillämpar samma sunda resonemang som Moflo. Det är ju lika i ridklubbar, med arbete som gjorts av medlemmar gratis....
Vet inte vem det är vi "hackar på", men denna person borde känna sig uppskattad för sin arbetsinsats, och kunna glädjas åt att så många frågar efter databasen. Hemma i någons privata dator, kan den ju inte vara alls lika kul....
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Jag har ingen personlig erfarenhet av hur det fungerar eller inte fungerar inom ASRP, däremot så har massor av RP avlande personer runt omkring mig, och hör en massa, både positivt och negativt(precis som i de flesta föreningar:angel:).

Jag kan ju inget annat än imponeras av att ponnyerna gör så bra resultat,:bow: På så kort tid som den "organiserade" ridponnyaveln har hållit på :bow: (talar givetvis om de svenskfödda ponnyerna nu), så är det en merit i sig.

Jag vet dock att minst fem av de namn som skrev under i tråden(förutom Moflo) kollar här inne ofta och vet vad som diskuteras.
Vilket ju säkert är ett resultat till att tråden skapades i första hand.
Jag hade gärna sett att ni var mer aktiva i tråden nu också, mest för att vi vet vilken kunskap ni sitter inne med...
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Jag undrar var peråke, pladdermadde, poloplayer osv osv håller hus??
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

knapplån

jag har låtit er ha högt i tak i den här tråden
men NU RÄCKER DET!

NÄR ska ridponnyfolket lära sig att bete sig som alla andra vanliga bukemedlemmar och LÅTA BLI att hacka och hugga på varandra!
Ingen nämnd och ingen glömd!
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

ASRP´s svar på det öppna brevet.

Styrelsen vill börja med att tacka för responsen från medlemmar och andra intresserade! Vi har följt tråden och diskuterat resultatet vid våra senaste styrelsemöten.

Ett mycket bra förslag var att lägga ut information om var i passhanteringen vi befinner oss. Dessa uppgifter ligger nu på hemsidan, och kommer uppdateras regelbundet.

Vi jobbar nu på olika förslag kring hur vi skall kunna föra en dialog på hemsidan med våra medlemmar.

Vi väljer att med moderatorns hjälp lägga detta svar i en låst tråd. Vi vill poängtera att det som skrivs om ASRP och Ridponnyer här på Bukefalos inte alltid når oss i styrelsen då alla inte aktivt följer vad som skrivs här. Just denna tråd lästes av alla i styrelsen och alla åsikter har beaktats, även de anonyma. Men för att fortsättningsvis vara säker på att dina åsikter når styrelsen, ber vi dig framöver kontakta någon av oss direkt istället. Kontaktuppgifter till oss finns på vår hemsida under fliken "styrelse".

Tack för all uppbackning och alla positiva ord! Det värmer att höra att vårt arbete uppskattas. Vi tar det till oss, precis som vi gör med kritiken.

Med vänliga hälsningar
Avelsföreningen Svensk Ridponnys styrelse 2007
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Då den förra tråden blev stängd så startar jag en ny. Kopierade brevet från ASRP styrelse. " Öppet brev till alla ridponnyentusiaster...
2
Svar
25
· Visningar
3 386
Senast: kicket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp