Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

*kl*

Måste bara få säga....Tack snälla Moflo för att du kämpat så för att 93-orna oxå ska få heta svensk ridponny:banana::banana: ett stort steg i rätt riktning för ASRP, är min åsikt i det hela...

Men oj - tacka inte mig! Jag har inte varit ensam om det där. Motionen till årsmötet kom inte heller från mig! Det var årsmötet som beslutade det där så du får tacka alla ASRP´s medlemmar som kom på årsmötet!

(sen blir det ju så att min blir exporterad som WPB :rofl:nu i höst men hade han blivit kvar så hade jag helt klart ändrat i passet
prillan

Jaså blir han exporterad, går han till GB månne?
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

*kl*

... sen blir det ju så att min blir exporterad som WPB i höst men hade han blivit kvar så hade jag helt klart ändrat i passet
prillan

"Ändrat i passet"? Vad menar du med det?
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Men oj - tacka inte mig! Jag har inte varit ensam om det där. Motionen till årsmötet kom inte heller från mig! Det var årsmötet som beslutade det där så du får tacka alla ASRP´s medlemmar som kom på årsmötet!

Jaså blir han exporterad, går han till GB månne?


Ja självklart tackar jag alla men jag vet ju att du var pådrivare;);)

japp! det blir GB....verkar vara en bra marknad där:)
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

"Ändrat i passet"? Vad menar du med det?

Det är väl ingen hemlighet att jag stört mig i flera år på just det här att 93; orna hetat korsningsponnyer trots att ponnyerna haft rätt raser i sig osv. Nu ska de ju heta svensk ridponny och därmed kan man ändra i passet enl uppgift. ( Men det kan vara så att det inte är helt klart heller??)
prillan
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Oj vad du var snabb att lägga in nyheter på hemsidan...
Tack!
Hemsidan har verkligen blivit fin...håller hög klass.
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Ja självklart tackar jag alla men jag vet ju att du var pådrivare;);)

Fast sanningen är mer att det var flera stycken pådrivare, jag var inte ensam.

Nu har ju du och jag pratat om det här så många år så du känner väldigt väl till mitt engagemang i frågan (Prillan har 93-registrerad avkomma till en av mina welshhingstar, och denna blev enligt då gällande regler en "korsningsponny" till Prillans och mitt stora förtret)!

mvh
Jenny
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Oj vad du var snabb att lägga in nyheter på hemsidan...
Tack!
Hemsidan har verkligen blivit fin...håller hög klass.

Tack själv! Det är så roligt att det kommer in material att jobba med. Hoppas du blev nöjd med bilden också.

mvh
Jeny
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Hemsidan har verkligen fått ett lyft, och den uppdateras ordentligt nu.
Please please går det att driva på att få tillbaka databasen med ridponnyer? Den lockade verkligen många till hemsidan.
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Hemsidan har verkligen fått ett lyft, och den uppdateras ordentligt nu.
Please please går det att driva på att få tillbaka databasen med ridponnyer? Den lockade verkligen många till hemsidan.

Jag saknar också databasen jättemycket, de dagar jag inte använde den när den låg ute var lätträknade.

Det vore helt underbart om den gamla databasen kunde läggas ut tills vidare, och vi kunde länka till den från ASRP´s hemsida tills någon ny databas har kommit i ordning.

Så länge får ni kika på de stambokförda stona, och de ponnyer som fått diplom/utmärkelse. Jag matar på med ponnyer så fort det blir tillfälle, men det är ju mycket annat som skall ut också...

och så får ni hålla en tumme för att den fantastiska databasen som fanns tidigare dyker upp på nätet igen i någon form.
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Jag saknar också databasen jättemycket, de dagar jag inte använde den när den låg ute var lätträknade.

Det vore helt underbart om den gamla databasen kunde läggas ut tills vidare, och vi kunde länka till den från ASRP´s hemsida tills någon ny databas har kommit i ordning.

Så länge får ni kika på de stambokförda stona, och de ponnyer som fått diplom/utmärkelse. Jag matar på med ponnyer så fort det blir tillfälle, men det är ju mycket annat som skall ut också...

och så får ni hålla en tumme för att den fantastiska databasen som fanns tidigare dyker upp på nätet igen i någon form.

Vad är hindret att läggga ut den som fanns? Vet att jag fick någon hänvisning till det som skulle bli den nya databasen för länge sen, och där hände inget. Tror de fanns någon enstaka nordsvensk utlagd och den var inte en tusendel så bra som databasen hos Asrp.
Har för mig att de matade in alla nyreggade + gick bakåt i tiden och skulle lägga in alla gammla Spr reggade ponnyer.
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Vad är hindret att läggga ut den som fanns? Vet att jag fick någon hänvisning till det som skulle bli den nya databasen för länge sen, och där hände inget. Tror de fanns någon enstaka nordsvensk utlagd och den var inte en tusendel så bra som databasen hos Asrp.
Har för mig att de matade in alla nyreggade + gick bakåt i tiden och skulle lägga in alla gammla Spr reggade ponnyer.

Det var inte ASRP´s egen databas utan det var en medlem som gjort den, och denne har valt att inte ha den ute. Så hindret att lägga ut den är helt enkelt att ASRP inte har tillgång till den.

mvh
Jenny
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Då vet du vad du ska göra i vinter :angel:
Om alla Bukefalister som saknar databasen lägger en liten timlön åt dig så kanske du har råd att ta ledigt och göra en ny databas:angel: Jag kan bidra med 50 kr;)
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Det var inte ASRP´s egen databas utan det var en medlem som gjort den, och denne har valt att inte ha den ute. Så hindret att lägga ut den är helt enkelt att ASRP inte har tillgång till den.

mvh
Jenny

Förstår jag rätt att det var någon medlem som gjorde den som ett ideellt arbete för föreningen? Har ni försökt köpa loss den? ASRP borde väl kunna ha en slant över att betala för den när nu så många är intresserade. Jag är verkligen ingen fan av dubbelt arbete så att bygga en ny databas när det redan finns en fungerande verkar ju vansinnigt. Ge ägaren av databasen ett bra bud och sen är den er att förfoga över.
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Ja jag är nöjd;Tack igen!

Tycker fö att Mattis förslag låter bra om databasen...försök köpa loss den. (Har aldrig sett den själv men det låter ju som en mycket bra bas.) Kanske räcker med säg 5000:-, vilket borde vara småpotatis för föreningen...men av stort värde.
Jag kan också lägga ett ideelt bidrag för det....säg 100:-.
(fast nu har jag iofs betalat dubbel medlemsavgift i 2 år så jag sponsrar ändå:..:smirk:.Får ju 2 tidningar varje gång iaf...:rofl::rofl:.
OBS...detta har skett av misstag...)
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Jag skickade in mina handlingar runt 20 dec. 2006 på mitt hingstföl f. 2006 och har inte fått något pass ännu. Jag har varken mailat eller ringt ASRPs kansli eftersom jag inte vill störa i onödan. Passen tar ju ännu längre tid om alla skall fråga efter dom också. Jag har rekommenderat mina handlingar. Det låter som att jag får ta kontakt med kansliet.

Jag skickade in i mars -06 och inte fått det ännu, det ligger där säger dem. men de har inte kommit så långt ännu?!!
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Förstår jag rätt att det var någon medlem som gjorde den som ett ideellt arbete för föreningen? Har ni försökt köpa loss den? ASRP borde väl kunna ha en slant över att betala för den när nu så många är intresserade. Jag är verkligen ingen fan av dubbelt arbete så att bygga en ny databas när det redan finns en fungerande verkar ju vansinnigt. Ge ägaren av databasen ett bra bud och sen är den er att förfoga över.

Kom ihåg att jag svarar personligt nu, efter min egen bästa förmåga! Jag är inte helt up-to-date med alla uppgifter kring databasen, annat än att jag vet att den inte finns tillgänglig (då hade den givetvis funnits ute). Jag vet inte mer än det här men lovar att jag skall försöka ta reda på det.

mvh
Jenny
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Min uppfattning var det gäller den tidigare databasen, så har medlemmarna redan betalt för den! Det var kansliet som har timlön från föreningens pengar som sammanställde alla uppgifter som sedan tidigare Webmaster och ordförande la ut på hemsidan!
När det började kärva till och det kom allt för många klagomål på hur hemsidan var med fullt av reklam och konstiga ljud, blev webmaster helt enkelt sur och stängde av hemsidan!

Nu har asrp fått den bästa webmastern man kan tänka sig Tack Jenny för en riktigt fin hemsida.

Jag tycker att Databasen tillhör medlemmarna och ska läggas ut igen! Jag satt själv i asrps styrelse när detta hände!
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Nu är du i gång igen och utpekar en till person som vi alla kan förstå vem du menar.

Ideligen ställs du försvarslösa personer i en situation som säkert är trist för dem.

Det är inte så att jag som någon antyder skyddar osv.

http://www.bukefalos.com/f/faq.php?faq=vb_faq
”Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar.”

Lisa Petterson
 
Sv: Öppet brev till alla ridponnyentusiaster!

Nu är du i gång igen och utpekar en till person som vi alla kan förstå vem du menar.

Ideligen ställs du försvarslösa personer i en situation som säkert är trist för dem.

Det är inte så att jag som någon antyder skyddar osv.

http://www.bukefalos.com/f/faq.php?faq=vb_faq
”Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar.”

Lisa Petterson
Vem då menar Rodde? Jag har ingen aning, det jag vet är att en viss importerad hingsts ägare surnade rejält och stängde forumet när frågorna blev alltför besvärande för hXn! Jag vet också att en flitig skribent här som har fått kritik för dubbla roller avgick som ordförande när hXn insåg vissa konstigheter som skedde inför en riksutställning. Så det är nog fler än en som har tidigare lik i garderoben. Men snälla, sluta tjafsa, se framåt, det är många som gjort fel tidigare, men nu ska det väl bli ordning och reda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Då den förra tråden blev stängd så startar jag en ny. Kopierade brevet från ASRP styrelse. " Öppet brev till alla ridponnyentusiaster...
2
Svar
25
· Visningar
3 387
Senast: kicket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp