Öppet brev till kvinnan i mitt liv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men varför släpper ni inte ämnet? Majoriteten av männen på Buke diskuterar som vem som helst och tjatar inte om att de är just män.

Men här har alltid funnits mindre än en handfull som lika regelbundet som torsdagarna bara måste få vädra att HÄR BEHANDLAS FAKTISKT MÄN ANNORLUNDA ÄN KVINNOR. Och varje gång tar det en oproportionerligt stor plats.

De får väl leva med hur det är här, om de ska vara här? Det är ett starkt kvinnodominerat forum. Och det känns rätt orimligt att så många ska lägga så mycket energi på så få.
 
Men varför släpper ni inte ämnet? Majoriteten av männen på Buke diskuterar som vem som helst och tjatar inte om att de är just män.

Men här har alltid funnits mindre än en handfull som lika regelbundet som torsdagarna bara måste få vädra att HÄR BEHANDLAS FAKTISKT MÄN ANNORLUNDA ÄN KVINNOR. Och varje gång tar det en oproportionerligt stor plats.

De får väl leva med hur det är här, om de ska vara här? Det är ett starkt kvinnodominerat forum. Och det känns rätt orimligt att så många ska lägga så mycket energi på så få.
Jag tycker bara det vore intressant att få se trådar som visas att folk behandlas olika pga kön
 
Jag tycker bara det vore intressant att få se trådar som visas att folk behandlas olika pga kön
Ta min tråd Vuxenlekar tex. Jag är man och där skulle man förlöjliga ämnet. Man frågade varför jag vilke veta det. När ni kvinnor skriver en tråd om sex ja då är det ju inte tal om att förlöjliga ämnet. Och inte frågar ni den kvinnliga TS varför hon vill veta det heller
 
Men varför släpper ni inte ämnet? Majoriteten av männen på Buke diskuterar som vem som helst och tjatar inte om att de är just män.

Men här har alltid funnits mindre än en handfull som lika regelbundet som torsdagarna bara måste få vädra att HÄR BEHANDLAS FAKTISKT MÄN ANNORLUNDA ÄN KVINNOR. Och varje gång tar det en oproportionerligt stor plats.

.
Vi män har väl också rättigheter på ett kvinnodominerade forum. Vi vill också bli behandlade med pepp och styrkekram när sambon är otrogen eller har varit dumma mot oss. Vi vill också höra från er kvinnor att sambon borde ställas mot väggen och att vi borde dumpa en sådan jävla surkärring
 
Det kommer förmodligen alltid att finnas folk här som tycker det men olika människor läser trådar på olika sätt. Just den frågan tar bara oproportionerligt stor plats de gånger den dyker upp.
För att många finner det hela sant och vill stötta oss män då får det stor plats
 
Äh, du trollar ju bara, som vanligt.

Ska vi erbjuda en trösterik smörgåstårta till bukes manliga deltagare som tycker sig få för lite uppmärksamhet?



Jag älskar att buke är kvinnodominerat! Det är min syjunta där jag får massor av input och roliga uppslag. Vill jag prata med massa män som tar sig själva på för stor allvar kan jag jobba lite mer istället.
Sen finns det män på buke som är alldeles normala och trevliga. Det är den handfull andra jag åsyftar.
 
Ta min tråd Vuxenlekar tex. Jag är man och där skulle man förlöjliga ämnet. Man frågade varför jag vilke veta det. När ni kvinnor skriver en tråd om sex ja då är det ju inte tal om att förlöjliga ämnet. Och inte frågar ni den kvinnliga TS varför hon vill veta det heller
Visa mig en tråd där en kvinna startat tråden och frågar vilka sexlekar folk har.
 
Ska vi erbjuda en trösterik smörgåstårta till bukes manliga deltagare som tycker sig få för lite uppmärksamhet?



Jag älskar att buke är kvinnodominerat! Det är min syjunta där jag får massor av input och roliga uppslag. Vill jag prata med massa män som tar sig själva på för stor allvar kan jag jobba lite mer istället.
Sen finns det män på buke som är alldeles normala och trevliga. Det är den handfull andra jag åsyftar.
Nä men kasta gärna lika mycket skit på den kvinnliga sambon som ni gör på den manliga sambon så blir det mer jämställt
 
Visa mig den tråd som är skriven till o med igår där ni förlöjligar, idiotförklarar och ställer den kvinnliga sambon mot väggen och där mannen är värd en bättre kvinna

Nu tycker jag sällan att det är värt att stanna i relationer man inte trivs i. Jag rekommenderar allt som oftast dumpning istället för att härda ut. Jag är dessutom kvinna och ser betydligt fler kvinnor än män slå knut på sig själva för att lappa ihop förhållanden. De ger upp sina intressen och vänner. Skaffar samma hobby som partnern. Så ja, jag är partisk och hejar på kvinnor i deras strävan att vara sig själva. Jag kan nog inte se ditt problem. Hade en man startat en tråd på buke om sin kontrollerande, misshandlande fru och hur han stod ut av rädsla att förlora barnen, ja- då hade jag bett honom lämna fru Rövhatt och skapa sig ett bättre liv. När Man skriver offerkoftetråd på forum att läsa för alla och envar om att hans älskade kvinna (Sic) har för mycket intressen, då är jag måttligt road.

Tips:

1,Skaffa en egen hobby
2, prata med din partner live istället för att skriva en tråd
3, be om ursäkt till din partner oavsett om hon tyckte det var kul eller ej
4, gör slut och leta upp en annan hemmasittare
 
Nej, i de trådar TS är kvinna råder "buke expertisen" till att dumpa, I denna tråd där TS är "man" råds det till (av samma personer) Väx upp och gilla läget.

Fast nä nu gör du en tankevurpa

I ditt scenario skapar en kvinna en tråd här och klagar på att hennes sambo gnäller på att hon spenderar för mkt tid i stallet och mindre tid med honom.

I detta fallet skapar mannen en tråd här och gnäller på att kvinnan spenderar för mkt tid med sina hundar och mindre tid med honom.

Hur är det inte samma sak?? Kontentan av det hela i båda scenariorna går ju ut på exakt samma sak dvs att mannen gnäller på att kvinnan spenderar för mkt tid på sina intressen och mindre tid med mannen/i hemmet.
 
Ta min tråd Vuxenlekar tex. Jag är man och där skulle man förlöjliga ämnet. Man frågade varför jag vilke veta det. När ni kvinnor skriver en tråd om sex ja då är det ju inte tal om att förlöjliga ämnet. Och inte frågar ni den kvinnliga TS varför hon vill veta det heller
Hur ofta startar du seriösa trådar eller inlägg? Extremt sällan eller aldrig. Som man ropar får man svar. Din tråd om lekar kan ju aldrig ha varit allvarligt menad? I såna fall får du fundera på hur du uttrycker dig. Ärligt talat tror ja inte du gör annat än struntinlägg för att provocera. Det blir jobbigt då man år efter år får läsa sånt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp