Öppet köp i köpekontrakt?

J

jessicaaa

Vet någon hur man formulerar det, och vart i kontraktet man skriver in det villkoret?
 
Beror kanske lite på vad man säljer/köper...

Ett förslag
"Öppet köp gäller fr o m 2004-06-01 och med sista dag för retur 2004-07-01. Varan ska återlämnas i samma skick som den utlämnades. Köparen ansvarar för varan såsom sin egen under perioden då öppet köp gäller. Köparen bekostar själv eventuell frakt åter till säljaren.

Är det en häst det gäller kan det vara bra att skriva in att det åligger köparen att hålla hästen försäkrad...
 
Japp, det gäller en häst. Tack så mycket, det där lät jättebra!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Dennis Fisker har varit ledare för de danska ungdomslandslagen i dressyr under sex år. En ny klausul i kontraktet med det danska...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Gunnar
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
324
Senast: Human
·
  • Artikel
Hästnyheter Hässleholms ridhusförening har tackat nej till kommunens förslag till köpekontrakt för den gamla ridanläggningen. Orsaken är att...
Svar
0
· Visningar
427
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Varför är endel häst människor inte så trevliga! Har blivit väldigt ledsen för kommentarer jag fått på mina trådar där man tror att jag...
Svar
11
· Visningar
1 964
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp