Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

20231201_154915.jpg

Nutella -  Kakor
Ostkalendern - Red Leicester
 
Dagens luckor,

Ikea, choklad, god till em kaffet :)

Rituals, sköljmedel med sakura doft. Är egentligen inte ett fan av sakura doften så funderar på om jag ska ge bort den, men någon skrev den luktar svagt så ska sniffa lite först 😅

Oliviers & co, olja med citron, kan bli bra till mkt ☺️
 
Första luckorna öppnade. Det blir kanske lite väl mycket godis. Även om Megara inte anser det. Vi får se om hon fattar förhållandet kalender = godis. Jag misstänker att kommer göra det ganska snabbt. Funderar på att ta ner kalendrarna från där de hänger och gömma dem i garderoben.
 
20231201_081958.jpg

Öppnade imorse men hade inte tid att posta.
  • Kränku - Guteblandning, blandning av 7 svarta teer som skapar ett friskt, fylligt och milt te med inslag av citrus och anis.
  • Tonys - milk chocolate with caramel and sea salt.
  • Svensk husman - strumpor med julkulor
  • Vinoteket - ett franskt rödvin, intensely flavoured, with herb-scented raspberry, blackberry, and a sweet strawberry in abundance.
  • MyMüesli - Save the Ocean, dinkel-quinoa, chrunchy kakaoquinoa och surkörsbär
  • Happysoaps - schampoo bar apple and cinnamon spice.
  • Get boring stuff done - Grab your vacuum cleaner's upholstery attachment and go over the entire surface of your bed mattress, including the sides, to ensure a dust-free sleep.
Schampookakan passar perfekt eftersom jag ska tvätta håret idag.
Müslin var god, körsbären kanske lite sega.
Nya strumpor är alltid nice att ha på sig. :p
Teet är det inget fel på, chokladen och vinet blir lite senare.
 
Dagens skörd:

20231201_182506.jpg


Jag har tre kalendrar, maken har tre och sen har vi två gemensamma (ost och lakrits).

En jättegod cheddar i ostkalendern, en duschkräm i Compagnie de Provence, vaniljtryffel i Ikeas, Famous grouse i Anthon Berg likörkalendern, lakrits med choklad i Lakrids by Bülow, vanlig After Eight (makens) tror jag samt vanligt marsipanbröd i Anthon Bergs marsipankalender (makens).

Bra start på det hela. :)
 
Pepparkakspralin i Ölandschoklad. Mycket god.
Lyckades lösa korsordet och har läst julnovellen som såklart var bra, det är ju Selma Lagerlöf.
Ingen vinst på triss.

Och jag har sett julkalendern på TV. Har inte följt den på många år, men den verkar bra.
 
Jag fick en Essie-kalender! :D
Kul design på själva kalendern, man öppnar liksom en bit där nere och sedan är respektive dag staplade över varandra (så att det blir som en vending machine liksom, man plockar ut en liten låda med dagens nummer på).
1701468661606.png


Lucka 1 innehöll lacket Tuck it in my tux, ett vitt lack.Säkert ypperligt om man kör fransk manikyr, vilket jag dock inte gör. Men nagellack brukar gå åt här hemma oavsett :D
 
20231202_055428.jpg

  • Kränku - Kanelbulle, ett svart te smaksatt med bla kanel, kardemumma och vanilj. Skapad för att fira kanelbullens dag.
  • Happysoaps - Bodywash bar, apple and cinnamon spice.
  • Svensk husman - Julhund
  • MyMüesli - Chocolate müsli
  • Vinoteket - Vitt vin, krusbärsarom och fräsch palett.
  • Tonys - Dark chocolate with pretzel and toffee.
  • Get Boring Stuff Done - diska missfärgade koppar med diskmedel och baking soda.
Ser fram emot vinet ikväll. :p
 
IMG_4784.jpeg


Från Horsebrands blev det i idag en stor 80x50 cm microfiberhandduk. Perfekt för jag stod och muttrade i stallet igår att jag behövde en.

Earl Grey Delux från Java och mintpralin från Johannas.

I min egna fanns det det godis från Cartwright and Butler, det här var en av mina favoriter när jag hade delikatesskalendern för två år sedan och nu försöker jag få tag i en ask varje år till advent.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp