Bukefalos 28 år!

Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Men hallåååå! :eek: Här har jag gått och glott lystet på min Pärlans kolakalender i mer än en månad - och så GLÖMMER jag att öppna den när december äntligen har börjat, kunde lätt ha missat idag också?! Men nu blir det två bitar som bonus i stället. :up:
 
Jag kan meddela att höökspåsen rymmer även en 12-åring på 167 cm :D
20231202_171814.jpg
 
God hallonkola i Ölandschoklad.
Trevlig, men väldigt kort, novell i boken. Handlar om vinterns ankomst.
Korsordet har jag klarat två tredjedelar av, ska fortsätta försöka. Det var svårighetsgrad 2 idag så jag får nog mycket svårt på de som är grad 3. Jag är ingen van korsordslösare.
Ingen vinst på triss.
 
9789189771260_20.jpg


Jättefin bok som skimrar så härligt.
Första berättelsen igår var en gammal från 1912 som beskriver hur alla djur på gården får extra gott att äta och tackas för sin insats under året. Under julaftonsnatten börjar djuren prata med varandra och sedan blir det avfärd med hästsläde till julottan. Så fint med en berättelse skriven av en kvinna varje dag i december, längtar redan till dagens läsning 🥰
Jag ångrar lite att jag köpte min som e-bok. Ska nog kolla efter jul om de satt ner priset och kanske köpa båda. Om de ger ut en varje år kan det ju bli en fin samling framöver.
 
Jag ångrar lite att jag köpte min som e-bok. Ska nog kolla efter jul om de satt ner priset och kanske köpa båda. Om de ger ut en varje år kan det ju bli en fin samling framöver.
Jag tänkte samma, vill också ha en sådan bok! Så ska hålla ögonen öppna faktiskt.

(och så slog det mig att jag inte längre kan läsa rent fysiskt i en bok, men älskar man böcker så försvinner aldrig den kärleken :D )
 
20231202_212310.jpg


Ostkalendern: cheddar
Lakrids by Bülow: frozen mint
Anthon Berg likörkalendern: sobieski vodka
Ikea: ljus nougat och hasselnöt
Anthon Berg marsipankalender (makens): marsipan med nougat
After Eight (makens): kula med mint
Compagnie de Provence: handkräm
 
Min sambo har hört mig tjata om julkalendrar, buketrådar och Grääs. Eftersom jag aldrig skulle köpa någon själv pga dyr och jag använder sällan smink/hudprodukter så har jag fått en i julklapp. ❤️

Har varit borta så öppnade 2 luckor idag. En handkräm med mango som luktade väldigt gott och en duschcreme med avocado oil. Sen har jag också den obligatoriska Ikea-kalendern.


20231202_232452.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp