Öronen...?????

F

Fjompas

Har en blandrashund hane... Han har hängande öron, brukar vara kända för att samla smuts och dylikt i öronen.
Jag kollade i öronen idag när jag badade honom och det var svart sörja längre ner, brukar inte vara det annars.. Finns det någon salva eller droppar att köpa på apoteket.
Vill inte att han ska få eksem eller öronsvamp...
 
torka ur det värsta med tops, droppa sedan i örondroppar för hund, som du kan köpa i djuraffären eller på apoteket. det brukar räcka. annars får du ringa vet så kan dom skriva ut nåt.
 
tyckte det som cillamuffins skrev var bra och försök att vända på örat när han sover så det luftas...

börjar han skaka mkt på huvet och verka besvärad är det nog bäst att gå till vet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 951
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 046
Senast: McFlurry
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 066
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp