Bukefalos 28 år!

Öronproblem

R

Riddari

Hej!

Min hankatt Simba kliar sig ofta i sina öron och ibland jamar han till för att det gör ont. Jag har läst mycket ang djurets öra men har inte hittat något och jag har även kollat i hans öra med ficklampa men kan inte hitta vad det är.... finns det någon som har råkat ut för samma sak? :crazy:

Sedan så har vi en honkatt och hon är mycket pratglad nästan lite jobbigt ibland då hon är min sambo's skugga och är han inte hemma efter jobbet den tid han ska så står hon och jamar tills han kommer hem. :smirk:
 
Skabb är ganska vanligt att katterna får, då kliar de sig mycket i öronen och kan även skaka mycket på huvudet för att det är irriterande. Det brukar synas ett brunaktigt "mojs" i öronen också...

Tycker du ska prata med en veterinär, för om det är skabb så måste det behandlas. Du har inte märkt något på din andra katt också? Brukar nämligen vara ganska så smittsamt.
 
Ett veterinärbesök är att rekommendera. Det kan ju finnas något längre ner i örat som du inte ser själv. Veterinärer använder ofta sk. otoskop som man ser ner i örat med och kan då upptäcka saker man själv inte finner med ficklampa!
 
De är ju innekatter så de borde väl inte kunna få skabb men jag ska ringa en veterinär nästa vecka så får vi se vad som händer.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 631
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 686
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 845
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 163
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp