Öronskabb

V

Vaccan

Min lille Nils är nästan flintis så mycke som han kliar sej ,vad göra ? Jag har hört på apoteket nu att man kan ta lite utspädd jodopax på en tops och försöka...är det nån som prövt ?
Finns de nå apoteksmedel som verkligen FUNKAR utan recept ? Jag frågade på apoteket och jag fick inte köpa nånting utan jag ska fara in till vetrinären i stan som säjer "ja titta de va skabb" och skriva ut recept när jag redan vet om det :confused: .
 
"Frontline Spot on" är ett medel mot fästingar men tar även bort annan ohyra som öronskabb. 2 droppar i varje öra för vuxen katt, 1 droppe till kattunge. Gör först en kur, vänta 3 veckor och gör det igen om öronskabben är kvar. Receptfritt på apoteket!
Jättebra medel!
 
Är du säker på att det är skabb?? Kan du se det om du kollar.
Om det är en utekatt kan den nämligen fått rävskabb (ovanligt, men det förekommer på katt). Då krävs veterinär-insats (injektioner).
Jag föreslår att du går till veterinären ändå, så kisse kan få hjälp med klådan, även om det kostar lite.
 
om han har mycket skabb så hjälper inte bara droppar och göra rent utan då måste han in och sövas och sedan får det spola rent öronen på honom så det kommer åt överallt vilket du inte gör med en tops och sen är risken stor att du då kan göra illa honom.

så åkt till en bra veterinär! säg att du vill att dom spolar hans öron. sen får du ett par droppar och förhoppningsvis biter de på skabben :)
 
Du kan köpa öronrens också och peta med tops, örongångarna är vinklade så det är ingen risk att du skadar katten! Friontline är jättebra mot skabb!
 
Nä han är bara inne....så nån räv ha han nog inte träffat på . Jo det är klart jag kan fara in till vetrinären ,men finns det nått plättare sätt som jag kan göra själv tackar jag och tar emot !
 

Liknande trådar

M
Övr. Hund Läste en tråd nyss om ett hundslagsmål o blev irriterad!! Min stackars Bobby blev anfallen i sommras av en stor Irlänsk setter, Bobby...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp