Över eller under - det är frågan

ziri

Trådstartare
Rider ni som har väst med jacka över eller under? Där jag bor var det -5 igår, då vill man kanske inte rida i bara kabelstickad, liksom;) Jag har en sån här jacka.

Tacksam för alla svar!;)
 
För att säkerhetsvästen ska kunna göra sitt jobb, dvs skydda din kropp så ska den vara så nära kroppen som möjligt. Du ska alltså bara ha en tunn tröja/t-shirt/linne under västen. Man får helt enkelt köpa en tillräckligt stor jacka så att västen får plats under. Risken är att västen inte skyddar utan istället skadar dig om du har tjocka tröjor/jacka under västen.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 134
Senast: JennyLz
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: Miingla
·
Hundhälsa Min systers ena hund, en Jack Russel på 1,5 år har varit inlagd hos veterinär för magsjuka och inflammation i mage/tarm, när hon las in...
Svar
14
· Visningar
1 244
Senast: Lingon
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 908
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp