övergiven kattunge

B

**BORTTAGEN**

Min man räddade häromdagen livet på en väldigt liten kattunge som höll på att bli måsmat.Där fanns inte några andra ungar eller vuxna katter i närheten så han var tvungen att ta med den hem. Den här lille krabaten är mellan fyra och fem veckor och alldeles fantastiskt fin.Gul med röda ränder. Givetvis ska vi behålla den och undrar nu därför om någon kan ge oss lite råd så att vi kan ge den en så bra uppväxt som möjligt. Vi ger den milkotal och kattungemat utblandad med vatten.Kissar gör den men däremot har vi inte sett att den har bajsat någonstans. Hur ofta gör de det? Kelar den gör vi så ofta den är vaken så tillgiven är den redan. Tacksam för råd. :banana:
 
Det här med att dom inte bajsar, om den har varit utan mamma-katt länge kan det göra susen att ta en ljummen-blöt liten tygbit och stryka fram och tillbaka på magen, så gör mamma katt (ja fast med tungan då :D) när dom är riktigt små för att som ska bajsa.
För övrigt vill jag bara säja att det är beundransvärt att ni tog hem och tar hand om katten, fler människor som ni behövs!! :bow:
 
ni kan även stryka den vid analöppningen eftersom mamman även gör det så att de ska kissa och bajsa.
den kanske inte heller har fått i sej mkt mat när den varit ensam så det kan ta ett tag innan den får igång allt. är ni oroliga kan det ju absolut vara värt att ringa och prata med en vet.

se till att den får mat ofta, kela med den och håll den varm så klart.

allt kommer säkert att ordna sej & lycka till!!
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 645
Senast: flera_00
·
Övr. Barn Hade en intressant diskussion på ämnet. Hur har pappans roll i barnets/barnens uppväxt förändrats under "senare tid" (säg senaste 20-30...
26 27 28
Svar
540
· Visningar
31 069
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 679
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
965
Senast: cassiopeja
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp