Överreagerade jag?

dressyrtjejen

Trådstartare
Upptäckte för en tid sedan att en bekants 13-åriga dotter hade en blogg med det för mig provocerande namnet "swedish girl one".

För mig lät det nästan som en porrsida och jag tänkte i mitt stilla sinne att man aldrig kan veta vem som hittar till den.

Talade med flickans föräldrar och sidan är nu borttagen.

Men vad säger ni föräldrar (jag har själv inga barn): överreagerade jag?
 
Sv: Överreagerade jag?

hahah va? Det är nog du som har ett snuskigt sinne i sådana fall. Jag kan inte på något sätt få svensk flicka 1 till något porrigt öht. Du msåte väl skämta ?

Om det inte stod något tveksamhet på bloggen så säger jag bara stackars tjej.
 
Sv: Överreagerade jag?

Ja du överreagerade stort.
Men hur tänker du nu? Har funderat länge på detta hur kan man få det till porr. Är det jag som är helt borta?
Vad skulle one betyda i porr sammanhang eller vad är det som gör det till porr? Snälla förklara hur det funkar!

Nu spånar jag loss: swedish girl says "kör in den i ettan" eller vad?

Stackars tjej hon måste ha blivit väldigt förvånad över dessa porr anklagelser.
 
Sv: Överreagerade jag?

Stod det något provocerande i den då? Varför tycker du namnet låter så hemskt?
Min bonus dotter har en blogg som heter Mysmys, är det också hemskt? Mysmys borde ju också kunna feltolkas med ett uppenbart snuskigt sinne som ditt? :grin: :angel:
 
Sv: Överreagerade jag?

Upptäckte för en tid sedan att en bekants 13-åriga dotter hade en blogg med det för mig provocerande namnet "swedish girl one".

För mig lät det nästan som en porrsida och jag tänkte i mitt stilla sinne att man aldrig kan veta vem som hittar till den.

Talade med flickans föräldrar och sidan är nu borttagen.

Men vad säger ni föräldrar (jag har själv inga barn): överreagerade jag?

Ja.

.................
 
Sv: Överreagerade jag?

hahah va? Det är nog du som har ett snuskigt sinne i sådana fall. Jag kan inte på något sätt få svensk flicka 1 till något porrigt öht. Du msåte väl skämta ?

Om det inte stod något tveksamhet på bloggen så säger jag bara stackars tjej.

Jag tog mig friheten att googla just namnet och det kom upp mkt tvivelaktiga sidor :angel:

Så visst används namnet flitigt i porrindustrin
 
Sv: Överreagerade jag?

Jag tog mig friheten att googla just namnet och det kom upp mkt tvivelaktiga sidor :angel:

Så visst används namnet flitigt i porrindustrin


TACK! Då var jag inte helt ute och reste!

Ni som inte fattar att "swedish girl" inte är det mest lämpliga namnet för ett barns blogg är enligt mig mer än måttligt naiva.

Och givetvis blev jag förskräckt när jag såg att flickan hade fått en kommentar från en "JOAKIM" som löd "ditt mobilnummer sötnos":eek:
 
Sv: Överreagerade jag?

Stod det något provocerande i den då? Varför tycker du namnet låter så hemskt?
Min bonus dotter har en blogg som heter Mysmys, är det också hemskt? Mysmys borde ju också kunna feltolkas med ett uppenbart snuskigt sinne som ditt? :grin: :angel:


Ärligt- nej, jag tycker inte heller att MYSMYS är ett lämpligt namn på en barnblogg.

Det finns så mycket perverterade äckel i cyberrymden och jag har läst om för många naiva och lättlurade flickor som från början oskyldigt börjat maila med dessa för att jag ska tycka att "äh....vadå".
 
Sv: Överreagerade jag?

men det är ju för att det står Svensk tjej! Så alla svenska tjejor är porrstjärnor då eller? Äh lägg av.
 
Sv: Överreagerade jag?

Men då får man ju utbilda sina barn! Herregu! Inte tusan ska man väl inskränka barnen för att snuskgubbar är långsökta? Nej, utbilda barnen att ha en öppen relation till sina föräldrar och vad man aktar sig för på itnernet och varför. Sedan kan de få heta vad tusan de vill på nätet.

Åter igen, är alla svenska flickor porrstjärnor bara för att det råkar finnas en sådan fetish? Nej knappast. Tycker du borde skämmas.

rule 34
 
Sv: Överreagerade jag?

Nae, jag tycker inte du överreagerade för fem öre.

Sen tycker jag att 13-åriga tjejer inte behöver ha en blogg öht. Men det är ju jag det...Det är så sjukt i dag att yngre människor ska framstå att vara så vuxna. När jag var 12-13 (fyller 26 iår) hade man joggingskor, blommiga tröjor etc och umgicks med sina vänner genom att vara hemma hos varandra och inte via MSN, Facebook, sms och dyl. Blir lika irriterad varje gång man går på stan och ser dessa, ursäkta uttrycket, men fjortisar sprätta runt som pimpinetta damer i högklackat och tights. Blev j*vligt störd när det visade sig att några bekanta till oss låtit sin dotter skaffa Facebook...hon är har precis fyllt 9 :eek:

Sorry att det blev lite OT...
 
Sv: Överreagerade jag?

Ärligt- nej, jag tycker inte heller att MYSMYS är ett lämpligt namn på en barnblogg.

Det finns så mycket perverterade äckel i cyberrymden och jag har läst om för många naiva och lättlurade flickor som från början oskyldigt börjat maila med dessa för att jag ska tycka att "äh....vadå".

Jag tror dock att det är viktigare att engagera sig i VAD barnen gör/skriver på nätet (och ffa hur mycket tid de tillbringar där!!) och att diskutera alla fällor med dem än att förbjuda vissa ord. Jag tycker mysmys lät trevligt, jag tolkar det som gossedjur och tända ljus men jag kanske också är naiv :o
 
Sv: Överreagerade jag?

Inte när jag var 12-13, o jag har barnbarn som inte är så mycket yngre än vad du är.

Jag anser att TS överreagerade grovt, o kränkande för den stackars flickan/ungdomen.
Uppfostra era barn att bli redo att möta världen o dess faror, inte tusan lär dig sig något utav förbud? Då går de hem till varandra o surfar istället.
Eller ränner på stan, eller vad de nu gör nuförtiden.
 
Sv: Överreagerade jag?

Nae, jag tycker inte du överreagerade för fem öre.

Sen tycker jag att 13-åriga tjejer inte behöver ha en blogg öht. Men det är ju jag det...Det är så sjukt i dag att yngre människor ska framstå att vara så vuxna. När jag var 12-13 (fyller 26 iår) hade man joggingskor, blommiga tröjor etc och umgicks med sina vänner genom att vara hemma hos varandra och inte via MSN, Facebook, sms och dyl. Blir lika irriterad varje gång man går på stan och ser dessa, ursäkta uttrycket, men fjortisar sprätta runt som pimpinetta damer i högklackat och tights. Blev j*vligt störd när det visade sig att några bekanta till oss låtit sin dotter skaffa Facebook...hon är har precis fyllt 9 :eek:

Sorry att det blev lite OT...

Fast när du var liten fanns det knappt datorer och internet:grin: Vad är det för fel på att blogga? Jag skrev jättemycket i den åldern, dagbok, dikter, noveller... Allt. Att skriva, oavsett hur och vad man skriver, utvecklar barn enormt. Det ska man uppmuntra anser jag. Jag kan se en stor skillnad på de som tyckt om att läsa och skriva när de varit yngre och de som inte gjort det i meningsuppbygnad, stavning och svenska.

Och jag tycker, som de allra flesta här, att ts överreagerar. Sjuka personer finns överallt, i så fall ska man inte släppa iväg sin unge till badhuset, för där kan det finnas gubbar som går dit för att göra annat än att simma, eller så ska man inte åka till ridskolan, för även det kan sätta igång fantasier hos pervon :crazy:... Det mesta går att dra åt ett perverst håll.... Kanske dags att lita på att föräldrarna kan uppfostra sin dotter också??
 
Sv: Överreagerade jag?

Inte när jag var 12-13, o jag har barnbarn som inte är så mycket yngre än vad du är.

Jag anser att TS överreagerade grovt, o kränkande för den stackars flickan/ungdomen.
Uppfostra era barn att bli redo att möta världen o dess faror, inte tusan lär dig sig något utav förbud? Då går de hem till varandra o surfar istället.
Eller ränner på stan, eller vad de nu gör nuförtiden.

KL

Och JAG tror att de som anser att TS överreagerade inte har tittat på så mycket porrfilm i sina dagar... Oavsett vad flickan tänkte med sin blogg, är det ett olämpligt namn om man inte vill dra åt sig pedofiler. Vilket verkar vara föräldrars stora hysteriska skräck i alla andra sammanhang, intressant nog. Men det hade ju räckt att byta namn, bara, och föreslå något annat.
 
Sv: Överreagerade jag?

Sjuka personer finns överallt, i så fall ska man inte släppa iväg sin unge till badhuset, för där kan det finnas gubbar som går dit för att göra annat än att simma, eller så ska man inte åka till ridskolan, för även det kan sätta igång fantasier hos pervon :crazy:...

Släpper du iväg ditt barn ensam till badhuset?
Får ditt barn gå eller cykla ensam långa sträckor?
Får ditt barn gå på stan själv kvällstid?

På internet finns det ingen vuxen som håller koll. Och om man nu ska se pedofili som ett hot, är det DÄR det hotet finns. Knappast på en öppen gata.
 
Sv: Överreagerade jag?

Alltså, jag förstår inte riktigt hur man menar att TS överreagerade? TS sa väl bara till föräldrarna att det inte är ett så lämpligt namn på en blogg? Om sedan föräldrarna tagit bort sidan helt och hållet är det väl isf föräldrarna som överreagerat? Kanske var det kommentarer etc på sidan som orsakade borttagningen?

Sen tycker jag inte att "swedish girl" är särskilt lämpligt att använda i användarnamn, blogg etc för även om man kan tycka att det bara betyder "svensk flicka" så blir det en porrig innebörd på nätet för att det är jargongen runt svenska flickor, tyvärr...

Jag tycker inte att TS överreagerade, det är väl bättre att man säger till än att den stackars flickan riskerar att råka illa ut?
 
Sv: Överreagerade jag?

Man skulle väl kunna säga som så att namnet BORDE inte vara olämpligt eller dra till sig pervon, på samma sätt som som det borde vara okej att klä sig hursomhelst utan att "hon hade ju kort kjol och får skylla sig själv mentaliteten råder". Men vad som borde och vad som händer i verkligheten är två olika saker. Tyvärr.

Hade min 13 åring haft en blogg med det namnet hade jag bett henne byta namnet och förklarat varför.

Håller helt med Hiddeous och övriga som inser att det faktiskt är ett reellt hot på internet och man skall vara jäkligt försiktig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 034
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 724
Senast: Rie
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
29 116
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det sägs att man blir som sina föräldrar när man blir äldre. Jag har alltid fått höra att som kvinna så kommer jag att bli som min mamma...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Tapetsera på vävd tapet
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp