Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

godisklubba

Trådstartare
Välkommen till ännu en ulvlek!

Vi börjar med reglerna:
- Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier. I princip får man inte på något sätt "tala om" sin egen roll annat än att man är allmänt god.
- BOP:ar är förbjudna, varje röst ska ha motivering i samma inlägg. Hänvisas till tidigare teorier ska dessa citeras.
- Röster läggs i fetstil typ "Idahoe röstar på godisklubba". Röster får ändras fram till deadline.
- Vid missade röstningar utan att ha sagt till LL i förväg kan man bli kickad från leken. Lägg gärna en säkerhetsröst om du vill vara säker på att inte missa en DL.
- Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst en andra spelare per dag.
- Spelare som missar att rösta ska lägga en röst direkt när de upptäcker detta och där ange vem de skulle ha röstat på samt motivera valet.
- För att underlätta för LL så fyller alla på röstlistan efter att de avlagt sin röst.
- Icke deltagare får skriva i tråden, men använd gärna OT färg.

Nu till det roliga:
Eftersom LL är ett barn som är överförtjust i barnsliga saker som Heffaklumpen, så blir det ett Heffaklumpen och hennes vänner-tema.
Heffaklumpen och hennes vänner är ute på mission, de letar efter Kanin och Tiger, som spårlöst försvunnit. Först blev de konstiga och sedan försvann de. Nu vill Heffaklumpen, Heffaklumpens mamma, Lilla Ru, I-or och Nalle Puh veta vad som hänt med deras, vad de tror, goda vänner. Vad de inte vet, är att Kanin och Tiger har en hemlig pakt. De ska fånga Heffaklumpen…

ROLLER:
Goda:
- Heffaklumpen
- Överlever en första ulvattack men har inte samma tur om hen attackeras igen (Välsignad)
- Heffaklumpens mamma
- Får varje natt bestämma vilken person en annan deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör (trollkarl)
- Lilla Ru -
Har varje dag en extra röst som ska pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden) (Röstfifflare)
- Mamma kängru
- Får varje natt veta en deltagares roll, siaren väljer vilken deltagare hen vill sia (Siare)
- I-or
- Kan varje natt skydda en deltagare (Ängel)
- Ugglan
- Får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna (Lösmynt spion)
- Nalle Puh
- Har inga specialförmågor (Bybo)

Onda:
- Kanin
- En ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i PM till LL och det är rösten i detta PM som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna! (Ulv i fårakläder)
- Tiger
- Känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt (Varulvar)
- Nasse
- Är en ulv som om den dör kan omvandla en god spelare till ulv (Demon)


Sist men inte minst - deltagarlista:
LL: godisklubba med hjälp av Idahoe
1. Niyama
2. Artline
3. Gabby_Ossi
4. hemlig
5. Habina
6. Snurrfian
7. Hedinn
8. fio
9. cirkus (gör ett försök)
10. LenaH
11. carrro_lina
12. Madalitso
13 qitis

Och så obligatorisk fråga:
Vem av Heffaklumpen och hennes vänner skulle du vilja vara/stämmer bäst in på dig i personlighet? :)
 
Välkommen till ännu en ulvlek!

Vi börjar med reglerna:
- Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier. I princip får man inte på något sätt "tala om" sin egen roll annat än att man är allmänt god.
- BOP:ar är förbjudna, varje röst ska ha motivering i samma inlägg. Hänvisas till tidigare teorier ska dessa citeras.
- Röster läggs i fetstil typ "Idahoe röstar på godisklubba". Röster får ändras fram till deadline.
- Vid missade röstningar utan att ha sagt till LL i förväg kan man bli kickad från leken. Lägg gärna en säkerhetsröst om du vill vara säker på att inte missa en DL.
- Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst en andra spelare per dag.
- Spelare som missar att rösta ska lägga en röst direkt när de upptäcker detta och där ange vem de skulle ha röstat på samt motivera valet.
- För att underlätta för LL så fyller alla på röstlistan efter att de avlagt sin röst.
- Icke deltagare får skriva i tråden, men använd gärna OT färg.

Nu till det roliga:
Eftersom LL är ett barn som är överförtjust i barnsliga saker som Heffaklumpen, så blir det ett Heffaklumpen och hennes vänner-tema.
Heffaklumpen och hennes vänner är ute på mission, de letar efter Kanin och Tiger, som spårlöst försvunnit. Först blev de konstiga och sedan försvann de. Nu vill Heffaklumpen, Heffaklumpens mamma, Lilla Ru, I-or och Nalle Puh veta vad som hänt med deras, vad de tror, goda vänner. Vad de inte vet, är att Kanin och Tiger har en hemlig pakt. De ska fånga Heffaklumpen…

ROLLER:
Goda:
- Heffaklumpen
- Överlever en första ulvattack men har inte samma tur om hen attackeras igen (Välsignad)
- Heffaklumpens mamma
- Får varje natt bestämma vilken person en annan deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör (trollkarl)
- Lilla Ru -
Har varje dag en extra röst som ska pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden) (Röstfifflare)
- Mamma kängru
- Får varje natt veta en deltagares roll, siaren väljer vilken deltagare hen vill sia (Siare)
- I-or
- Kan varje natt skydda en deltagare (Ängel)
- Ugglan
- Får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna (Lösmynt spion)
- Nalle Puh
- Har inga specialförmågor (Bybo)

Onda:
- Kanin
- En ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i PM till LL och det är rösten i detta PM som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna! (Ulv i fårakläder)
- Tiger
- Känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt (Varulvar)
- Nasse
- Är en ulv som om den dör kan omvandla en god spelare till ulv (Demon)


Sist men inte minst - deltagarlista:
LL: godisklubba med hjälp av Idahoe
1. Niyama
2. Artline
3. Gabby_Ossi
4. hemlig
5. Habina
6. Snurrfian
7. Hedinn
8. fio
9. cirkus (gör ett försök)
10. LenaH
11. carrro_lina
12. Madalitso
13 qitis

Och så obligatorisk fråga:
Vem av Heffaklumpen och hennes vänner skulle du vilja vara/stämmer bäst in på dig i personlighet? :)
Hittat leken.🤗
Inte fått roll än. Återkommer imorgon.
upptagen med min familj ikväll
 
Jag har också hittat hit men kommer inte hinna skriva så mycket förrens imorgon eftermiddag :)

Svårt att säga vilken karaktär jag är mest lik, var länge sedan jag läste nalle puh. Men kanske ugglan? Jag är i alla fall bra på att samla på mig böcker :)

Edit: stavfel
 
obligatorisk fråga:
Vem av Heffaklumpen och hennes vänner skulle du vilja vara/stämmer bäst in på dig i personlighet? :)

Jag borde lärt mig hur krångligt det är att citera på mobilen. Planen är att leka mest via datorn, men orkade inte starta den nu...

Jag älskar verkligen alla karaktärerna i Nalle Puh, så pass att min nästa fölunge förmodligen kommer få heta Tiggr (dvs den stavning han själv använder) eller eventuellt Tessla.

Fö blev jag mind blown för ett tag sen när jag fick veta att Nalle Puh är en tjej (Winnie hette björnen på London Zoo när Christopher Robin var liten och fick sin teddybjörn). Vilket får mig att undra över vad för typ av förhållande Nalle Puh och Nasse har. ;)

Nåja, nog rantande. Jag fick för många år sen (från mina elever) en mugg med en glad Nalle Puh på, då de tyckte att jag var som henne. Dvs rund och go och glad. Vad de inte visste var att jag dessutom är vansinnigt förtjust i håning. :D

Så mitt svar är givet, även om jag önskar att jag var som Tiger eller Uggla.
 
Nu borde alla ha fått sina roller, har jag missat någon är det bara att hojta till! :)

Men eftersom disträ är mitt mellannamn, så glömde jag helt bort att vi behöver DL tider också!
Vad tror ni om natt DL kl 09 på morgonen och dag DL kl 21 på kvällen?
I så fall borde specialrollerna välja inför morgonen och röstning sker inför kvällen?
 
@godisklubba Ett par frågor.

Uggla dräller en rad till ulvarna varje natt. Visst gäller det även första natten?

Nasse kan omvända en god spelare. Han kan alltså välja att inte omvända?
 
@godisklubba Ett par frågor.

Uggla dräller en rad till ulvarna varje natt. Visst gäller det även första natten?

Nasse kan omvända en god spelare. Han kan alltså välja att inte omvända?
Jag tror inte att ulvarna får en rad första natten, eftersom den meningen står efter meningen om att hen själv bara får en lottad rad varje natt.

Nej, Nasse behöver inte omvandla någon om inte Nasse vill det :)
 
Hittat hit och känner mig väldigt ringrostig. 😂 Vem jag identifiera mig med i Nalle puh, kroppsmässigt, heffaklumpens mamma, mentalt, en blandning av nalle puh och ugglan. :)
Känns lite osäkert när LL inte vet vilken info ulvarna ska få och när. 🤔 😁 Jag säger, ulvarna behöver ingen info. 😇
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 294
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 131
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 860
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 770
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp