Överreagerar jag?

Sv: Överreagerar jag?

lott, godis och grattiskort
Ja men där slog han min sambo. Jag fick ett "grattis" när jag fyllde jämt.
jag reagerade inte så mycket på det. Men det är klart det är roligare med presenter än att inte få presenter. Oavsett om man fyller år eller inte :D.
 
Sv: Överreagerar jag?

Ähhh livet handlar om förväntningar. Det går inte att räkna med andra. Det är bättre att bli glad när nån överraskning händer. När jag skulle fylla 40 talade jag exakt om för maken hur jag skulle vilja bli överraskad. Thailandsresa och presenter och frisörbesök etc...
Nu har jag varit ihop med toyboy i två år och nu när vi åt lunch idag så frågade jag hur han tänkt överraska mig. För det första hade han inte ens tänkt på att det var något att räkna, hur länge man dragit runt på samma. Så jag sa att det tyckte jag och bad honom komma med förslag. Typ det sjuttiofjärde godkände jag. Han började med med bio och middag!!! Jag vill ha ädelmetall, en happening och äta det gör vi ju jämt haha! Såklart måste det ske med glimten i ögat och massa värme annars framstår man som ju galen. Men jag vill gärna ha ett finger med i spelet även om jag egentligen önskar fram allt. Ingen blir ju mer bitch än man gör sig!
 
Senast ändrad:
Sv: Överreagerar jag?

KL
Ja, min 50 årsdag kommer jag aldrig glömma. Det visade sig att han köpt sig
en till bil och nya däck istället. Känns lite sådär faktiskt.
 
Senast ändrad:
Sv: Överreagerar jag?

KL
Ja, min 50 årsdag kommer jag aldrig glömma. Det visade sig att han köpt sig
en till bil och nya däck istället. Känns lite sådär faktiskt.

Du måste skämta?

Du fyller 50 och han köper en bil och nya däck TILL SIG SJÄLV!

Är ni tillsammans fortfarande?
 
Sv: Överreagerar jag?

Såg efter att jag skrivit att första inlägget var gammalt men det här hade jag iaf skrivit....

Jag förstår att du är ledsen och besviken, och vist kan jag tycka att det var ett väldigt nonchalant beteende från mannen men samtidigt kan jag inte låta bli att fundera varför du inte själv tog tag i saken och fixade en trevlig 50års fest eller så och sedan tala om för familj och vänner vad du önskar dig typ en upplevelse?

Men får känslan av att din man ganska snart fyller år han med så tala med honom rätt ut. Säg att du blev lite besviken på din födelsedag men att ni nu kanske istället kan ha en gemensam födelsedagspresent i form av en romantisk resa eller liknande?

Förstår grejen med överraskningar men jag är tveksam om man har rätten att bli besviken om de uteblir men åter igen något lite bättre än lotter kunde han nog allt ha hittat på oavsett önskningar från dig, man kan ju anta att han borde ha någon aning om intressen eller liknande.
 
Senast ändrad:
Sv: Överreagerar jag?

KL
Ja, min 50 årsdag kommer jag aldrig glömma. Det visade sig att han köpt sig
en till bil och nya däck istället. �� Känns lite sådär faktiskt.

Och han menade fortfarande att han inte hade pengar??! Jag hoppas du har varit Väldigt tydlig med hur du känner om allt det här. Till och med i mina öron låter han som väldigt självisk
 
Sv: Överreagerar jag?

Har du talat om hur det känns? Eftersom han inte verkar förstå det.

Fast hur idiot-övertydlig ska man behöva vara?

Hustrun fyller 50 och frågar om sin uppvaktning. Det slutar med att han inte gör nåt utan köper en bil till sig själv istället.

Det är inte kärnfysik att begripa att hustrun inte jublar.

Det borde en femåring fatta.
 
Sv: Överreagerar jag?

Det borde inte behövas alls, men hellre öppna mun och tala om det än tiga och vara ledsen.
 
Sv: Överreagerar jag?

KL
Jag har tagit upp det här två gånger. Verkligen berättat hur besviken
jag blev. Och att det inte känns bättre när han fixar och donar när
det gäller andra. Första gången kom han med olika bortförklaringar.
Andra gången teg han bara. Saker ska tigas bort. Säjer man inget så
finns inte problemen. På frågan hur han hade råd med bil och däck, svarade
han att dom inte var betalda.
 
Sv: Överreagerar jag?

KL
Jag har tagit upp det här två gånger. Verkligen berättat hur besviken
jag blev. Och att det inte känns bättre när han fixar och donar när
det gäller andra. Första gången kom han med olika bortförklaringar.
Andra gången teg han bara. Saker ska tigas bort. Säjer man inget så
finns inte problemen. På frågan hur han hade råd med bil och däck, svarade
han att dom inte var betalda.

Alltså.... Men nu kommer bukes vanligaste råd i relationsfrågor... DUMPA !!!

Den här killen behöver en "wake up call"...
 
Sv: Överreagerar jag?

På frågan svarade jag att jag inte visste vad han skulle hitta på.

Tja, då har du ju inte lagt ribban så högt.

Man är olika.
Jag avsade mig firande när jag fyllde 40 (för ett drygt år sedan).
en kompis var bjuden på "högtidsdagen" under förutsättning att hon inte tog med sig present.
Hon hade gjort i ordning en charmig "present" i helt rätt nivå, anspelade på våra tävlingsresor. Värde ca 100kr...

En annan familj hade jag bett om att få födelsedagsmiddag hemma hos dem, för att fira med min "andra familj" men ville inte ha present. Jag äter tillsammans med dem två gånger i veckan året runt, så en middag i anslutning till födelsedagen var att begära så lite som möjligt.
De gjorde inte som jag bad utan hade köpt biljetter till en vinmässa, vilket blev trevligt.

Mina föräldrar fick bjuda mig på middag hemma hos sig, med farmor som enda gäst.

Så ville jag ha det, och fick som jag önskade eftersom jag var tydlig.

Jag hade sagt till på jobbet att jag inte ville ha uppvaktning, och för säkerhets skull hade jag semester hela den veckan. De gjorde nästan som jag bad: ingen present enligt önskemål men alla hade bidragit med att baka eller köpa sötsaker (jag är notorisk gottegris) som de dukade fram på ett personalmöte. Mysigt.

När jag fyller 50 kommer jag försöka få det att passera lika obemärkt.

Min kompis fyllde 50 i början av året. Hon hade en fest med nästan 100 gäster, för så ville hon ha det. Jag hade tyvärr inte möjligheter att komma pga tidigare inbokad konsert, men hade köpt en lagom dyr, fin glasskål i present. Den passade henne som hand i handske.
 
Sv: Överreagerar jag?

Nej, det gör du inte.

Det tillhör allmänt hyfs och god ton att köpa ett halsband eller dylikt till sin fru på 50 årsdagen. Förvisso något man bara använder ibland men kan säga om:
-Visst är det fint! Jag fick det av min man när jag fyllde 50.

Så funkar det. Han får göra om och göra rätt.

Bra där! :):love: Tycker att TS man får skämmas! :mad:
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 977
Tjatter Det är mors dag på söndag och mamma fyller på onsdag nästa vecka. Hennes sambo fyllde nyligen och fick blombud med olivträd och någon...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 348
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 061
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp