Överreaktion - eller?

Sv: Överreaktion - eller?

Barnen brukar vilja ha byxor på numera, jag tror nog att det kommer från föräldrarna.

På stranden vill dottern absolut ha bikini på sig. Hon vägrar att endast ha byxor på sig. Har försökt med baddräkt också, men hon vill absolut ha bikini. Men jag har heller aldrig tyckt om alla nakenfisar på stranden när man badar på offentliga bad. Tycker att man kan dra på barnet en byxa faktiskt.
 
Sv: Överreaktion - eller?

Men då så kan man lätt sätta gränsen att man inte gör så utanför familjen.
Vilket enkelt även appliceras på sex.
 
Sv: Överreaktion - eller?

Ja, så ser jag det naturligtvis. Man klär inte av sig på dagis. Man kan klä av sig hemma. Inte ens på badstranden är man helnäck om det inte är ett nudistbad förstås.

Men är det inga andra barn som leker dessa lekar? Om vi ska tillbaka till min frågeställning? Hur har du som förälder resonerat och hanterat den leken?
 
Sv: Överreaktion - eller?

Lustigt, i vår familj duschar vi inte alltid ensamma, det kan lika gärna stå någon och borsta tänderna samtidigt eller någon kan sitta på toa. Låser aldrig toadörren här hemma. Och när vi bastar så duschar vi ofta direkt efter varandra. Någon kan stå och vänta meddans den första duschar.

...?

Så gör vi också. Fast när vi uträttar behoven på toeletten så stänger vi dörren.
 
Sv: Överreaktion - eller?

...?

Så gör vi också. Fast när vi uträttar behoven på toeletten så stänger vi dörren.

Jo, precis så gör vi. Nakenheten är inget laddat för oss. Men vi går inte omkring nakna offentligt för det. Och självklart stänger vi toadörren efter oss. Men utan att låsa.

Men kissa brukar vi kunna slinka in och göra även när någon duschar eller borstar tänderna.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Tilly_85
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 252
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 962
Senast: jemeni
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 832
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp