Bukefalos 28 år!

Översvämning i lägenheten, trevligt värre..

Jen80

Trådstartare
I fredags hände det jag verkligen inte behövde just nu, vattnet forsade ur golvbrunnen i badrummet och det blev fullständig panik - vattnet slutade ju aldrig rinna! Ungefär 40 kvm av min lägenhet på 48 kvm blev vattenfyllt med ett par centimeter. Katten gick omkring i vattnet och skrek så rädd han var :cry:. Upp med honom från golvet fort som fasen, in i transportburen och upp med den i soffan.

Fick ringa hit jourvaktmästare fortare än fort, han frågade när han kom om det var lika illa som sist (fick ta hit spolbil 5 ggr på en vecka pga att grannen spolat ner sand i toalettstolen...), jag sa att det är ungefär tio gånger värre - nu är det inte bara vatten i badrummet. Han tittade in (pga stanken fick jag ha tvärdrag och öppna dörrar) och fick inte fram mer än "herregud". Ja, ungefär så!
Han fick ringa ut en firma som fick komma och suga upp allt vatten och rengöra, problemet var bara att dom var nästan två timmar bort och vattnet började gå upp i väggar och under golvet - för att inte glömma ena ytterväggen som är av gipsplattor :crazy:. Han gissade på fem veckor med fläktar och totalrenovering, inkl nya väggar.

Kul när saker händer på en fredag, jag bröt ihop fullständigt igår och mitt boendestöd fick komma hit. Samma sak idag. Min lägenhet ser inte ut som en lägenhet, det är fullt med plastpåsliknande "rör" och en stor jävla fläkt som låter högt i mitt badrum. Jag kan knappt sitta på toalettstolen så trångt det är :(. Köket är fullproppat med saker. Alla mattor är utslängda på altanen, dom går nog inte och rädda... Vaktmästaren och jag fick slängt ut en del möbler mm på altanen, och det som gick att sätta på klossar gjorde vi det med, typ sofforna.

Det här kommer och bli en jul som jag aldrig glömmer i alla fall....

10300212_10152919952415972_3765213022263767419_n.jpg

Den fick tömmas några gånger :crazy:

1897025_10152919952425972_8672116639029504033_n.jpg


Hoppas jag får en ersättningslägenhet snabbt....
 
Men fy så hemskt! Jag hoppas verkligen att du får en ersättningslägenhet omgående och självklart ska du gå helt och hållet skadelös ur den här härvan. De ska flytta åt dig och de ska restaurera/ersätta allt du äger och har.

Kramar!
 
Det här är verkligen inte kul. Jag kan inte ens duscha, för fläkten får absolut inte bli blöt. Duscha hos grannen intill kan jag inte heller, för hon har samma skit inne hos sig :cool:. Jag fick ringa henne på jobbet i fredags och meddela nyheten att hon förmodligen också hade översvämning och fick fråga om vaktmästaren fick gå in med huvudnyckeln. Hon jublade nästan av lycka........
Det är bara hon och jag som är drabbade i hela huset (jag fick tyvärr mer vatten hos mig än vad hon fick, jag är född med otur tydligen), precis som det var förra året fast då bodde det en annan i hennes lägenhet.

Jag har varit och knackat på hos gubben snett ovanför säkert tjugo gånger sen i fredags, men han har inte öppnat trots att han varit hemma. Det KAN visserligen bero på att han hörde när jag stod och skrek utanför att jag skulle polisanmäla den jäveln för skadegörelse :mad:. Men idag öppnade han! Ställde mig så han inte kunde se att det var jag som knackade på :devil:. Jag frågade honom kallt om han ännu en gång har hört att det bubblat i avloppen, och "glömt" ringa hyresvärden denna gången också? (framförallt med tanke på att det stank klorin i min lägenhet när vattnet kom och han överdoserar klorin när det luktar från avloppen alt. bubblar - det har han själv berättat för mig). Öh, åh, nej, sen var han tvungen och fortsätta städa så han smällde igen dörren.

Jag polisanmälde samma granne för något år sen när han grävde ner hemmaavlivade kattungar (8 st) i gruset intill min husvägg........

Håll tummarna för att vi kan bevisa att han är orsak till det hela, inte bara för att han ska få betala för allt, utan för att vi kanske äntligen kan få fanskapet vräkt.
 
Nu vet ju inte jag hur du kan och så men ditt försäkringsbolag fixar ett hotellrum åt dig imorgon för du ska inte bo där . och de tar ut kostnaderna på antingen hv s bolag eller den ansvariges.

Man får ta med sig djur till de flesta hotell så det ordnar sig.
Du skulle inte ens ha bott där i helgen ju.
Kramar till dig
 
Jag har en fantastisk vän som kommer att hjälpa mig och trycka på om det behövs, helt otroligt och jag är så tacksam! Som hon sa i telefon innan, hon jobbar med sånt här :).

Inga kostnader överhuvudtaget kommer att hamna på mig, jag behöver inte ens blanda in försäkringsbolag. Vaktmästaren berättade i Fredags att jag kommer att få en ersättningslägenhet om det behövs, de hjälper mig även att flytta alla mina saker. Hotell kan vara aktuellt en väldigt kort tid, men med mina problem fixar jag tyvärr inte det. Jag behöver rutiner, mitt eget för att känna mig hemma osv. Ibland gillar jag inte att vara...udda och konstig :cry: (någon som vill ha min aspergerhjärna? åh, inte det? nähä..). Detta kommer även min ena fadder på LSS-boendet där boendestödjarna utgår ifrån att hjälpa mig med, att trycka på, för dom vet hur viktigt det är för mig. Just nu har jag ingen kontroll överhuvudtaget, inget är som det ska. Idag åt jag för första gången sen i torsdags eftermiddags till exempel. Snacka om hjärnkollaps. Just nu är planen (dom har själva bestämt det, jag är för förvirrad för tillfället för att kunna bestämma själv så jag lämnar alla beslut till dom :cry:) att dom ska ringa mig varje dag samt komma hit också varje dag för att hålla koll på mig. Brakar jag ihop fullständigt har dom även nyckel hit, tack och lov...

Mardrömmen vore att jag inte ska kunna ta med min älskade katt Baloo till annan lägenhet/hotell, då bor jag hellre kvar här....:cry:. Hästen har i alla fall ett stall att bo i, tack och lov.

Jag är beroende av att ha tyst omkring mig. Den där enorma fläkten slänger jag ut snart...........

Jag kanske är lite känslig just nu, men när jag försökte få lite julkänsla i köket idag och skulle stryka duk och gardiner så....tadaaaa....gick strykbrädan sönder. Genast fick jag en anledning att gråta lite till. Dessutom fick jag i torsdags natt veta att mina föräldrar ska skiljas efter 30 år som gifta. Snacka om högsta-vinsten-vecka.
 
Senast ändrad:
@Jen80: Jag vet lite hur kaos känns även om jag inte har Asperger och inte vet hur det är för just dig men jag lovar dig, saker ordnar sig tillslut även om man inte tror det. Försök bara andas!

Kan du ha öronproppar? Jag förstår om det känns jobbigt med ett hotell så det gäller ju att du ska kunna stå ut tills du får en lägenhet. Du kanske kan be ditt boendestöd om hjälp att trycka på med att få en lägenhet så fort som möjligt?

Håller tummarna för att allt ordnar sig snabbt! :)
 
Yeej. Nu har dom precis varit här och mätt fukten igen. Hela lägenheten måste tömmas och göras vid, åh vad jag INTE ser fram emot detta. Snacka om att julen är förstörd.
 
Men å :( Då får de ju illa kvickt hitta någonstans du kan ta vägen och känna dig trygg under tiden detta pågår. Det kan ju ta lång tid.
 
Jag och katten flyttar hem till mina föräldrar 16 mil bort en eller två månader, det blev bestämt idag. Så på söndag sticker jag, problemet är bara att lägenheten ska vara tömt innan dess. Puuuuh! Något stressigt blev det! Jag får sätta lite möbler i stallet och förhoppningsvis kunde hyresvärden skaka fram ett extra förråd till mig. Jag får naturligtvis låna släp av dom också. Syrrans sambo kan rycka in och köra lite möbler i helgen också, men som sagt...dom bor en bit bort.

Hästvakt är fixat, och jag har även ordnat så jag får mocka och lukta häst några gånger i veckan under tiden jag är där :D. Annars blir jag lite lätt dum (dummare) i huvudet, min kära cykel får följa med för sitta still kan jag INTE. Bara det att bo med andra under så lång tid, herregud, jag vet inte hur jag ska stå ut. Tur jag kan stänga dörren om mig i alla fall! Lyckligast av alla är systerdottern på 3,5 år, hon ringde innan och tjöt av lycka - jag kan ju följa med henne till ridskolan! Hon är min lilla goding :love:.

Idag gick avloppsrören också igenom, dom var redan i full gång när jag kom hem då jag hade en timme ledigt och drog iväg till hästen. Helt otroligt vad folk spolar ner! Jag var med och tittade när dom filmade och dom hittade bla. både tamponger och våtservetter. Är folk verkligen så dumma i huvudet och spolar ner det?! Men inte nog med det, MASSOR MED SAND!!!!!!! Gubbjävel!!!!!! Det här ser ut att bli väldigt, väldigt, dyrt för grannen. Jag känner en som jobbar på kontoret på företaget som filmade och när han kom tillbaka till kontoret svor han mer än lite över grannen fick jag höra. Han började spola ner sand redan förra sommaren när det var återkommande stopp, så det har legat där och grott (det spolades då såklart, men eftersom han fortsatt så...) och tack vare det har det blivit massor med avlagringar så dom måste även fräsa rent alla rör.
 
Ska dom göra vid lägenheten ska jag ha vitmålat överallt. Och så kan dom få sätta upp den där snygga fondtapeten som jag skulle ha, den är redan inköpt :P

Ja den där grannen får gärna dra lååångt bort..
 
Jepp! Och dom måste slipa betongplattan och grejer, ev bila upp en del också. Jisses, vilket jobb det blir. Men så FINT det kommer och bli! Men ändå, surt, det blir så mycket merjobb både för mig och hyresvärden. Blörk.
 
Jepp! Och dom måste slipa betongplattan och grejer, ev bila upp en del också. Jisses, vilket jobb det blir. Men så FINT det kommer och bli! Men ändå, surt, det blir så mycket merjobb både för mig och hyresvärden. Blörk.
Klart det blir merjobb, men du får en fin lägenhet sen! :) Och den standardhöjningen ska väl inte påverka hyran när den inte är planerad?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp