Bukefalos 28 år!

Översvämning i lägenheten, trevligt värre..

Lägenheten är tömd och sen igår eftermiddags finns jag och katten i tillfälliga boendet. Jag har lyckats sova 17 timmar i sträck, känns som om jag behövde det efter den här helvetesveckan.
Även om det kommer att ta tid ska det bli jättespännande och se hur lägenheten ser ut när jag kommer tillbaka! :)
 
Verkar som om du börjar se lite ljus i det hela :) härligt!
Lägenheten är tömd och sen igår eftermiddags finns jag och katten i tillfälliga boendet. Jag har lyckats sova 17 timmar i sträck, känns som om jag behövde det efter den här helvetesveckan.
Även om det kommer att ta tid ska det bli jättespännande och se hur lägenheten ser ut när jag kommer tillbaka! :)
 
Ja det går framåt! :) Det kommer och bli en jäkla omställning och bo borta, men det får jag försöka klara av och reda ut. Har ju inte direkt så mycket och välja på :p.
Jag satt och pratade med mamma i morse och hon frågade hur länge jag haft den hemska hostan jag har. När jag började tänka efter lite så insåg jag att det kom samtidigt som översvämningen började. Kanske borde kolla upp det? Ingen vet ju vad det var i avloppsvattnet, mer än en hiskelig massa klorin.

Jag minns inte om jag skrivit det, men när jag tömt lägenheten så började jag se mögel lite överallt, framförallt på listerna och i klädkammaren. Mysigt, och inte så nyttigt.
 
Ja det går framåt! :) Det kommer och bli en jäkla omställning och bo borta, men det får jag försöka klara av och reda ut. Har ju inte direkt så mycket och välja på :p.
Jag satt och pratade med mamma i morse och hon frågade hur länge jag haft den hemska hostan jag har. När jag började tänka efter lite så insåg jag att det kom samtidigt som översvämningen började. Kanske borde kolla upp det? Ingen vet ju vad det var i avloppsvattnet, mer än en hiskelig massa klorin.

Jag minns inte om jag skrivit det, men när jag tömt lägenheten så började jag se mögel lite överallt, framförallt på listerna och i klädkammaren. Mysigt, och inte så nyttigt.
Du kan ju ringa och rådfråga. Du har ju nyss lämnat det där, kan ju hända att det ger sig när du varit i en bättre miljö men vad vet jag?
 
Hostan försvann när jag varit hemifrån några dagar :).

Jösses vad jag längtar efter min lägenhet! :cry: Det går framåt där i alla fall, jag pratade med hyresvärden senast igår och torkarna går för fullt och alla golv är borta. De kommer att få stå på minst året ut, förmodligen längre än så.

På Söndag ska jag åka ner och titta hur det ser ut, och hälsa på min älskade häst som jag saknar så otroligt mycket! :love:

Jag förstår mig inte på min andra granne, som också fick översvämning. Hon flyttade inte förrän i måndags (!!) och har alltså bott i denna fukten och möglet (det hade redan börjat mögla hos mig efter en vecka!) i 1,5 vecka extra, med barn och katt. Trots att hon hade en annan lägenhet som hyresvärden lånar ut. Jag tycker det är lite oansvarigt faktiskt, och respektlöst mot hyresvärden som har ställt upp och fixat och vill komma igång med fläktar osv så fort som möjligt.
 
Idag fick jag besked på att fukten är borta! Bara resten kvar... Förvaltaren och mattläggaren ska dit och kolla imorgon och jag får veta mer i slutet av veckan gällande hur mycket av allt annat som måste fixas till. Väggen mot altanen klarade sig i alla fall.

Gissa om jag längtar hem efter snart fem veckor borta ;)
 
Usch vad jobbigt, skönt att det börjar ordna sig! Vad händer egentligen med grannen som sabbade alla rör? Någon åtgärd måste väl göras så att det inte sker igen? (Med tanke på att det verkar hänt flera gånger förut)
 
Tyvärr vet jag ingenting om hur det har gått med gubben. Grr. Hoppas verkligen han får flytta!

Imorgon ska jag åka ner och kolla på lägenheten, det ska bli väldigt spännande och se hur det ser ut! :D Mest golvlister och småpill kvar, men dom ska även ta ut en städfirma och fixa i ordning. Himla snällt!! :)
 
Efter en mardrömsresa ner som tog två timmar längre än planerat fick jag äntligen se lägenheten. Haha, det kom en tår, jag är lite blödig (och längtar hem!). Superfina golv, lite mörkare ekparkett. Tror jag måste shoppa lite mer saker idag :angel:.

Sen har jag ju inte sett min häst sen jag åkte. Lyckan var total när jag kallade på honom och han kom galopperande mot mig i hagen! :love:
 
På Lördag går flyttlasset hemåt igen! :bump::banana: Grät en skvätt när hyresvärden ringde i Tisdags och sa att allt skulle vara klart på Fredag!
Nu ska jag bara lyckas komma in i alla (för mig, väldigt viktiga) rutiner igen, det blir nog den största prövningen faktiskt. Men jag ser verkligen fram emot det!
 
På Lördag går flyttlasset hemåt igen! :bump::banana: Grät en skvätt när hyresvärden ringde i Tisdags och sa att allt skulle vara klart på Fredag!
Nu ska jag bara lyckas komma in i alla (för mig, väldigt viktiga) rutiner igen, det blir nog den största prövningen faktiskt. Men jag ser verkligen fram emot det!
Du anar inte hur glada vi blir av dina uppdateringar.
Heja!!
 
Nu har jag sovit en natt hemma! Underbart! :love:
Granne efter granne kom och hälsade mig välkommen hem, kändes så bra!

Gubbfan bor tyvärr kvar... Vi bestämde i fredags att jag ska ner till hyresvärden (eller rättare sagt förvaltaren och vd´n) och prata lite om det här, samt lämna nycklar och få tillbaka min mm, så då får jag fråga vidare om vad som ska hända.
 
Underbart och vara hemma, men oj vad dåligt jag sover! Men det blir väl snart som vanligt igen.
Grannen suckar jag redan över. Var nere hos hyresvärden som planerat och dom sa att dom hoppas Verkligen att det inte händer igen. Och så skickas det ännu ett varningsbrev till honom.....som sagt, vi suckar redan.

De andra grannarna är ju för goa, dom kommer en efter en och hälsar mig välkommen hem!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp