Bukefalos 28 år!

Övervuxen ridponny- vilka papper krävs för tävling?

ujent96

Trådstartare
Har för ett halvår sedan skaffat mig en övervuxen svensk ridponny som nu börjar närma sig tävlingsdebuten i dressyr. Nu undrar jag vilka papper som måste vara klara eftersom han är registerad i ASRP men kommer att tävlas som häst.
När jag läser på stallbackens hemsida står det att PONNY ska ha giltigt reg. bevis (antar giltigt pass)och mätintyg. Men måste jag ha det om jag tävlar som häst också?
Ska nämligen chipmärka hästen för att få ut passet från ASRP. Frågan är om jag måste ha fått passet innan tävlingsdags?

Hoppas någon klok människa kan bringa lite klarhet....:smirk:
 
Sv: Övervuxen ridponny- vilka papper krävs för tävling?

Hej!
Du behöver inte pass och mätintyg för att tävla som stor häst.

För lokaltävling räcker det med vaccinationsintyg.

För regional och högre måste du ha vaccinationsintyg och hästlicens. Du måste dock ha hästens registreringsnummer för att kunna köpa licensen.
 
Sv: Övervuxen ridponny- vilka papper krävs för tävling?

åh vad bra, det innebär att jag itne behöver oroa mig för att passet inte ska hinna komma...:)
Tack för ditt svar!
 
Sv: Övervuxen ridponny- vilka papper krävs för tävling?

Men måste inte alla hästar ha pass idag?
Kanske inte för att få tävla i sig, men är inte passet = registreringsbevis typ?
 
Sv: Övervuxen ridponny- vilka papper krävs för tävling?

Alla hästar måste ha pass.

Men exempelvis min häst som är en korsningsponny har fortfarande inte fått sitt pass trots att det är över 1,5 år sedan papprena är inskickade...
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 808
Senast: Masse
·
J
Hästmänniskan Jag köpte en c-ponny av en bekant i januari. Det är en svensk ridponny m stam. Hon sa att ponnyns papper osv var inskickade till...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Jenku
·
Avel Hoppas någon orkar/har lust att hjälpa mej! Satt och lurade runt och kollade lite på allbreedpedigree - parallelt med att jag kikade...
Svar
5
· Visningar
2 028
Senast: Marna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp