Bukefalos 28 år!

Övriga fjäderfän

Sv: Övriga fjäderfän

De 2 äldre ällingarna som nu är 6-7 veckor gamla :love:

110528-stora-allingar.jpg
 
Sv: Övriga fjäderfän

Nu har dessa 2 ovan blivit riktigt stora och dessutom i sällskap med de 6 yngre fått flytta ut i lekstugan där det sedan tidigare huserar några småhöns..

5-2.jpg


6-1.jpg


7.jpg


8.jpg


:love:
 
Sv: Övriga fjäderfän

1-kalkon.jpg


3 av mina inköpta kalkonägg kläcktes igår och det är hålslag på några till så förhoppninsvis pickar dessa sig ut tills i morgon :bump:

Sedan har jag 5 ägg under en mkt sur kalkonhöna som jag hoppas ska kläckas inom 4-5 dagar :love:
 
Sv: Övriga fjäderfän

Kalkonhönan och 4 av hennes kycklingar (såg hålslag på minst 1 ägg till i alla fall)

2-kalkon.jpg


Hon var snabb att peta in dem under sig igen :D

5-kalkon.jpg


3-kalkon.jpg


Cröllwitzerkycklingen växer även den

4-kalkon.jpg


Men om det är en tupp eller höna vet jag inte riktigt. Tror det är en höna..
 
Sv: Övriga fjäderfän

kl
Vi hade ankor i några år. Riktigt coola typer! De blir snabbt tama och kan vara lösa. Vi hade med dem till sommarstugan där de njöt av att simma runt ön, stal boen av fiskmåsarna samt tiggde godis av grannarna.

Dom värpte en massa, och ruvade ibland. Det blev aldrig något hur de än försökte. De försökte tillochmed efter att hanen dött :D Homosexualitet förekommer också i djurriket minsann!:o
 
Sv: Övriga fjäderfän

Ankdammen dröjer tyvärr, då det hela tiden verkar dyka upp något hinder i vägen :mad:

Nåväl, ankor bör få kunna bada och simma tycker jag, så nu är ett badkar nedgrävt nere i ett hörn av trädgården och de gillade det verkligen :D

badankor-1.jpg


badankor-2.jpg


Bara mobilbilder just nu eftersom dottern norpat mitt minneskort till systemkameran. Ska lägga skifferplattor runt om så att det inte blir så smetigt med jorden, men det gör jag sedan idag när jag har lite bärhjälp.. De är ju tunga de rackarna :eek:
 
Sv: Övriga fjäderfän

Jag måste säga att jag är väldigt förtjust i mina ankor :love:

ank-4.jpg


ank-3.jpg


ank-2.jpg


ank-1.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp