Ofan, jag har fått kicken

Sv: Ofan, jag har fått kicken

KL
Två intervjuer avklarade. Den sista, i fredags eftermiddags, avslutades med ett:
"Skriv inte på någonting utan att kontakta mig och kolla av vad jag har att erbjuda. Jag återkommer så fort som möjligt."

Det låter ju kalas, men jag tar inte ut ngt i förskott.

På onsdag har jag ytterligare en intervju inbokad på ett ställe där jag verkligen har alla kvalifikationer och bästa bakgrunden för att göra ett bra jobb. Ett ställe som jag jobbat på som betydligt mindre erfaren och var också mycket populär på den arbetsplatsen.

Känner inte att ngt är i hamn, men känner ändå ett större lugn än innan.
 
Sv: Ofan, jag har fått kicken

Jaha!!
Ett kontrakt påskrivet som gäller sommaren på två av Sveriges största kvällstidningar (samma koncern därför två tidningar på en gång). Här får jag många, många tusen mer i lön än vad jag har idag.
Detta innebär vecko/skiftpendling till Sthlm.

Imorgon skriver jag inhoppkontrakt med en större landsortstidning som spontant skrattade av glädje över en så kompetent och erfaren vikarie. Troligtvis ingen lönehöjning alls, men det skiter jag i. Gör mina första pass nästa vecka.
Innebär längre pendling åt fel håll sett till var min snubbe bor. Han bor i staden som jag nu jobbar i.

Stallägaren ska sälja sin gård. Så det blir ännu en förändring. Och en av mina hästar ska säljas pronto, av flera skäl.

Shit, ingenting är vad det en gång var... Men det ser ju ut som att det går bra iaf :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp