office 2007

mag

Trådstartare
Har köpt det och installerat på familjens tre datorer. Det står att man kan installerad det på just tre datorer. Men hur sjutton kan "programet" veta hur många gånger det är installerat ?? Nu har jag dessutom formaterat om min dator och installerat det en fjärde gång... Bara undrar ???

Sv: office 2007

Det är inte installationen utan aktiveringen den känner av. Antagligen känner den igen din dator om du inte bytt någon hårdvara dvs.

Jaha..måste man aktivera då eller ?? sånt här går över mitt förstånd ?? Hur det funkar liksom. Vet ju att jag aktiverat på datorerna när jag installerat men minns inte vad det stod.

Ja, man måste aktivera. Om man inte gör det fungerar det endast som en begränsad version. (Antagligen som en glorifierad version av den gratis viewer som finns.) Har du inte aktiverat så märker du det...

Ok tack för svar...Då behöver jag inte fundera vidare på det ;)

Ok drar upp denna frågan igen..Nu har en dator gått sönder här hemma och en ny ska inskaffas. På den nya vill jag givetvis hade office 2007 som vi äger. Det är ju redan installerat och aktiverat på tre datorer. (Var av en har gått sönder nu). Hur blir det nu när jag ska installera det på den nya datorn. Blir ju fjärde gången jag installerar det , men vi har ju fortfarande bara tre datorer...Nån som vet ?? Har mailat microsoft support, men av svarat att dömma så verkar de inte riktigt fullt ut där...de begrep inte vad jag menade och jag begrep inte vad de svarade :)

Jag har Office med tredatorerslicens. Det har hittills blivit installerat på fem-sex datorer och funkar som det ska på samtliga.

om det skulle bli krångel ringer du microsofts helpdesk så löser de det åt dig.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det... 16 17 18
Svar
343
· Visningar
24 954
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 965
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Bullen22
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka