EmelieK
Trådstartare
Har ett litet "problem" med min staffe-tik. Hon "pillar" bara i maten. Problemet döck upp när vi haft henne i en vecka. Det har nu gått en månad. Hon är intresserad när man ställer fram skålen med mat, hon tar några tuggor sedan går hon därifrån för att sedan gå tillbaka och "pilla" lite.. Allt blir uppätet tillslut, men ändå? Till saken hör också att i samband med att hon blev ointresserad av maten märkte vi att hon började visa tecken på att löpa. (För första gången.) Tog sedan tre veckor innan hon kom igång ordentlig. Löper alltså nu. Kanske kan detta ha med saken att göra?
Märkte att hon är väldigt förtjust i tonfisk så jag blandade en tesked i hennes mat och då gluffsade hon i sig sin portion direkt men nu har det ingen effekt längre!
Pratade med våran veterinär när vi var där och fick ett friskhetsaintyg men han fiftade bara bort det.
Hon får Royal Canin Junior medium. Häller kokande vatten över, får sedan stå och svalna inan det serveras. Ger henne mat på regelbundna tider. Någon som har någrsa ideer eller funderingar kring detta "problem"?
Märkte att hon är väldigt förtjust i tonfisk så jag blandade en tesked i hennes mat och då gluffsade hon i sig sin portion direkt men nu har det ingen effekt längre!
Hon får Royal Canin Junior medium. Häller kokande vatten över, får sedan stå och svalna inan det serveras. Ger henne mat på regelbundna tider. Någon som har någrsa ideer eller funderingar kring detta "problem"?