oj...jag e visst lite svartsjuk..

Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Nu kommer ett fånigt, hålla med inlägg !

Du sätter exakta ord på mina tankar. Jag tror jag måste spara din text bara för att den var så bra.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Jag förstår dig. Att sova i samma rum är en intim situation. Jag som ensam tjej på mitt kontor får alltid eget rum på tjänsteresor trots att vi är jämnt antal som jobbar och en till får eget rum "i onödan". Jag är inte pryd, min partner är noll svartsjuk och jag har rötterna i efterdyningarna av det glada sjuttiotalet. Levde i ett "Tillsammanskollektiv" och där var det inte så noga med vare sig det ena eller andra.

Det andra säger om otrohet stämmer såklart. En vägg emellan hindrar inte. Ändå. Du har rätt till dina känslor. Jag upplever inte att du vill styra din partners liv. Ta upp det med din partner. Är han vettig ger han dig bra respons!
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Ska prata med honom.. de e nog lugnt..han visar ständigt hur mycket han älskar mig och jag honom..men som sagt lite avis blir jag väl på att de spenderar så mycket tid tillsammans...

Kollegan är dock inte något ex som något skrev..utan en vän och gammal arbetskollega
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Min fina sambo som jag varit tillsammans med i fyra år har startat ett företag med en tidigare kvinnlig gammal arbetskompis. Jag har inte haft något problem med detta förrän nu...

Läste det här tre gånger innan jag fattade att hon inte bytt kön. :o

Jag är noll svartsjuk... och det är min partner också. MEN om han skulle ha problem med att jag delade rum med någon skulle jag ta det på allvar och inte bara vifta bort det. Sedan kan jag säga att jag skulle inte vara så vansinnigt bekväm med att dela rum med en kollega, jag vill behålla lite privatliv iaf. Någon enstaka gång fine men inte regelbundet.

Poäng.

Jag skulle fundera över vad jag egentligen är svartsjuk över. Problemet skulle hos mig vara djupare än att handla om huruvida de sover i samma rum eller ej.

Vill han vara otrogen så lär han vara det oavsett om de sover i samma rum eller på olika kontinenter.
Vill han inte så vill han inte, inte ens om han får en lapdance varje kväll...
Om jag trodde att förekomsten av en vägg skulle behövas för att förhindra otrohet, så skulle vi ha ett stort problem.

Så vad är det egentliga problemet?
Att du saknar honom? Att han inte visar dig att han älskar dig?
Att han är en opålitlig typ rent generellt? Dåligt självförtroende?

Jag kan faktiskt lägga till en faktor till här och det är att jag har vissa åsikter/principer/vad man nu vill kalla det om hur man ska bete sig. Och lika lite som jag skulle bli supersotis om killen köpte lapdance av en strippande polska på nån sunkig klubb, lika mycket skulle jag ogilla det för att jag inte gillar handlingen som sådan. Där i ligger även biten med att dela rum med en kollega av motsatt kön när man har partner. För mig handlar det om respekt helt enkelt. Det finns så mycket mer än bara penetrations-oro om man så säger, jag vill gärna bli behandlad med respekt av min partner och där ingår vissa saker. Och givetvis det omvända mot honom. Men det är ju gi8vetvis olika i alla förhållanden, det där.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Ska prata med honom.. de e nog lugnt..han visar ständigt hur mycket han älskar mig och jag honom..men som sagt lite avis blir jag väl på att de spenderar så mycket tid tillsammans...

Det har jag hört kan vara tecken på otrohet..att dom gör så pga att det inte ska märkas/minska sitt dåliga samvete etc..men jag vet inte.

Oavsett så tjänar ju inte du på att gå och oroa dig, trivs du och han ihop och ni fungerar bra så hade jag slappnat av iallafall. Avis att dom spenderar tid ihop är ju inte så konstigt.

Sen skulle jag nog undra varför dom inte bor på hotell eller liknande om dom är borta i jobbet? Varför har dom köpt(?) en etta att bo i?
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Så vad är det egentliga problemet?
Att du saknar honom? Att han inte visar dig att han älskar dig?
Att han är en opålitlig typ rent generellt? Dåligt självförtroende?

Personligen skulle jag ha svårt att dela rum med en karl, om jag inte vore attraherad av honom :p Men vi är alla olika...
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Sen skulle jag nog undra varför dom inte bor på hotell eller liknande om dom är borta i jobbet? Varför har dom köpt(?) en etta att bo i?

Det kan väl bero på många olika saker. Är man borta under längre perioder kan det vara billigare att ha en etta än att hyra in sig på hotell. På orten kanske det finns klent med hotell?
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

han visar ständigt hur mycket han älskar mig och jag honom.
Fast det är verkligen ingen garanti för att han inte är otrogen. På riktigt.

Jag har aldrig visat någonting annat än massa kärlek för min sambo, säger till honom varje dag hur mycket jag älskar och uppskattar honom, etc, etc, etc, men jag har haft någon på sidan i flera år nu.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Fast det är verkligen ingen garanti för att han inte är otrogen. På riktigt.

Jag har aldrig visat någonting annat än massa kärlek för min sambo, säger till honom varje dag hur mycket jag älskar och uppskattar honom, etc, etc, etc, men jag har haft någon på sidan i flera år nu.

Agree. Om man vänstrar för att man inte är attraherad av/kär i partnern längre då är det givetvis en sak, men det finns ju tusen andra anledningar som inte behöver innebära att man blir kylig mot partnern.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Givetvis kan det vara så,min fundering var om det är så att hon kände sig svartsjuk på grund att hon inte kände sig älskad..
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Det kan väl bero på många olika saker. Är man borta under längre perioder kan det vara billigare att ha en etta än att hyra in sig på hotell. På orten kanske det finns klent med hotell?

Nja, hotell är ofta ganska medgörliga när det gäller regelbundna vistelser och ger ofta en viss rabatt om företaget regelbundet använder hotellet.

För mig låter det konstigt att hyra(köpa?) in sig två stycken i en etta om arbetet är belagt på en annan ort så man måste vara där regelbundet.

Är dom borta under längre perioder och bor i en liten etta så..näe..låter konstigt. Då har dom mer eller mindre flyttat ihop då. Då hade jag iallafall definitivt blivit orolig ifall det var min partner.
 
Senast ändrad:
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Inte fånig, men som flera skrivit- en vägg hindrar ju inte otrohet. Det finns många män jag skulle kunna dela både rum och säng med utan att känna mig det minsta sugen på annat, jag har fleramanliga kompisar som jag på resor i längre perioder levt nära och ibland tom delat säng och tält med i 1-2 månader utan någon sexuell anspänning. Vid det tillf'llet jag hade partner var han lite svartsjuk, men fick välja mellan att lita på mig eller inte.

Jag bodde en period i mitt ex lägenhet när jag flyttade till samma stad som honom (flera år efter att vi gjort slut) eftersom han bodde i en annan stad hos sin nya tjej. Ibland hände det att han sov i sin hemstad, oftast hos en kompis och nån gång på soffan hos mig. Vi hade då endast träffats 1-2 gånger som hastigast, efter 2 månader frågade hon mitt ex om jag inte tyckte det var jobbigt att han oxå sov där, han frågade varför och hon svarade att hon hade tyckt det var jobbigt att dela säng med en man man inte var ihop med. Hon trodde alltså att vi sov i hans (visserligen gigantiska) säng ihop och var helt ok med det. Helt fantastiskt, och lite så är jag oxå.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Oj nu kanske jag måste lägga till att de inte har köpt/hyrt någon lägenhet utan de är en kompis till oss som de fått låna den av! Vad roligt att få så mångas tankar och funderingar.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Nja, hotell är ofta ganska medgörliga när det gäller regelbundna vistelser och ger ofta en viss rabatt om företaget regelbundet använder hotellet.

För mig låter det konstigt att hyra(köpa?) in sig två stycken i en etta om arbetet är belagt på en annan ort så man måste vara där regelbundet.

Är dom borta under längre perioder och bor i en liten etta så..näe..låter konstigt. Då har dom mer eller mindre flyttat ihop då. Då hade jag iallafall definitivt blivit orolig ifall det var min partner.

Varför skulle det vara konstigt att hyra in sig i en etta om man är borta en längre tid? Självhushåll och säg en månadshyra lär bli bra mycket billigare än att bo på hotell och äta ute varje dag.

Min man var iväg mycket på affärsresor tidigare. Han var borta i 4 veckor som längst och bodde då självklart tillsammans med arbetskamrater. Det kan knappast betraktas som att han flyttat ihop med dem. Han bodde med dem säkert 8-12 veckor per år. Det gör dem knappast till sambos.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

*KL*

Som professionell blir jag rätt upprörd av att läsa många av svaren. Det anses alltså suspekt att personer av olika kön startar och seriöst försöker driva ett företag tillsammans? I förlängningen blir det nämligen resultatet av reaktionerna.

Om jag och en manlig vän och kollega skulle starta ett företag tillsammans valde vi sannolikt att göra det för att vi kompletterade varandra yrkesmässigt. Det verkar vara ett väldigt krångligt sätt att vara otrogen på (även om inget är omöjligt). Jag kan lista ungefär ett dussin som är enklare.

Att det blir lägre kostnad att låna en lägenhet och laga egen mat än att bo på hotell är självklart och i ett företags inledningsfas är det extremt viktigt att hålla nere kostnaderna. Om man hade möjlighet att inledningsvis låna/hyra en lägenhet till låg kostnad skulle jag göra det. Allt annat vore svårt att motivera ur företagssynvinkel. Om företaget får fart kan man naturligtvis ändra arrangemanget. Men tro mig (i mitt jobb ingår att göra större projektbudgetar där boende på annan ort ingår) - om det är fråga om mer än enstaka nätter per månad och återkommande under en längre tid är det mycket ovanligt att hitta ett mer ekonomiskt alternativ än att hyra vanliga lägenheter. Detta är dock ofta inte möjligt.

För att återvända till mitt hypotetiska samarbete med manlig kollega, det är alltså så att flera av de som har svarat skulle säga till sin sambo om det var han som var min manliga kollega: "Jag vill inte att du startar företag med Myrten, för hon är kvinna. Kan du inte göra det med Pelle istället?"

Hej 1800-talet, liksom! Kvinnor bör inte vara på arbetsmarknaden ty de utgör frestelser för männen.

För att svara på TS funderingar skulle inte jag vara orolig sett till situationen. Att starta ett företag tar mycket tid och det kan bli (för) slitsamt för familjen. Precis som andra drömmar (ex byta till ett mer krävande jobb, börja doktorera, skriva en bok, skaffa häst...) ena parten gör ett försök att uppfylla kan tära på förhållandet.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Som professionell blir jag rätt upprörd av att läsa många av svaren. Det anses alltså suspekt att personer av olika kön startar och seriöst försöker driva ett företag tillsammans? I förlängningen blir det nämligen resultatet av reaktionerna.
Fast det handlar inte om att dom skulle ha en relation på det sättet om jag fattade det rätt utan just att han skulle vara otrogen. Det är ju otroligt många som faktiskt är otrogna på jobbresor och när dom jobbar borta, det är ju inte helt ovanligt faktiskt.

Vet ju bara inom bud där jag jobbar och det ofta är långresor och man åker två, det är otroligt ofta folk umgås lite för nära om dom åker tillsammans. Speciellt när det gäller övernattningar. Man kommer ändå varandra väldigt nära när man bor/åker så tätt inpå varandra.

Dom flesta männens fruar vet jag inte uppskattar att dom åker iväg med en tjej, det är tydligen ofta tjat om det hemma hos många av dom.

Och nej, det är självklart att man inte automatiskt sexar till det bara för att det är olika kön, men risken finns alltid.
 
Senast ändrad:
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Vill han vara otrogen så lär han vara det oavsett om de sover i samma rum eller på olika kontinenter.
Och för min del skulle det inte alls handla om otrohet. Jag är typen som inte skulle bry mig om min kille hade ett berusat one night stand på nån konferens eller nåt, sånt händer, ibland är man full och kåt och vill eller kan inte låta bli.

Däremot är jag nog KD/heteronormativ/monogaminormativ/vadsomhelstnormativ för att vilja att vissa saker, vissa intima saker, ska vara bara mellan mig och min pojkvän. Jag vill inte att han ska sova med nån annan. Det skulle inte kännas bra. Jag vill att det ska vara nåt som bara vi gör (skillnad om man däckar i tält på en festival, men jag menar i mer vardagliga situationer), som han delar med mig och ingen annan. Det är helt okej om han kommer en dag och säger att han inte vill ha det så, då löser vi det då, men som jag känner idag så skulle jag verkligen inte vilja att han sover och ligger och skedar sin bästa (tjej)kompis. För mig är det för intimt. Det handlar inte om att jag är dum nog att tro att han inte kan vara otrogen oavsett, det är liksom inte poängen.

Jag vet inte alls om jag förklarar mig väl men ibland känner i alla fall jag att otrohetsdiskussionerna blir så polariserade. De som förbjuder sina män/kvinnor från att ens se på andra vs de som inte ser att man har rätt till nån form av känsla kring ens partner och vad denne gör (allt med motiveringen "hen kan vara otrogen oavsett" alt "det man inte vet mår man inte dåligt av"). Och det är lite trist kan jag tycka.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Fast det handlar inte om att dom skulle ha en relation på det sättet om jag fattade det rätt utan just att han skulle vara otrogen. Det är ju otroligt många som faktiskt är otrogna på jobbresor och när dom jobbar borta, det är ju inte helt ovanligt faktiskt.

Vet ju bara inom bud där jag jobbar och det ofta är långresor och man åker två, det är otroligt ofta folk umgås lite för nära om dom åker tillsammans. Speciellt när det gäller övernattningar. Man kommer ändå varandra väldigt nära när man bor/åker så tätt inpå varandra.

Dom flesta männens fruar vet jag inte uppskattar att dom åker iväg med en tjej, det är tydligen ofta tjat om det hemma hos många av dom.

Och nej, det är självklart att man inte automatiskt sexar till det bara för att det är olika kön, men risken finns alltid.

Vart vill du (och kvinnorna som klagar över att deras män jobbar med andra kvinnor) komma? Kvinnorna ska stå kvar hemma vid spisen så att vi inte riskerar att fresta någon annans man? Varför förutsätts det att folk är oprofessionella?

Ärligt talat borde de som klagar över att mannen åker iväg med en kvinnlig kollega löpa gatlopp, för snacket gör det ju svårare för kvinnor att ta plats på arbetsmarknaden. Det bidrar till att det är enklare för företaget att anställa män, för då slipper de höra "Jo, frugan klagar".

Jag är själv helt familjär med situationen att man reser bort och bor tillsammans. Jag är arkeolog, vi jobbar ofta på det sättet. Och visst det har hänt och kommer att hända att det finns de som trillar dit, att det finns förhållanden som spricker för att någon träffar någon annan på jobbet. Likväl som att någon ibland träffar en ny i bridgeklubben, på gymet eller på Ica. Men jag har aldrig någonsin hört (och tror inte jag kommer att få göra det heller) att någons partner haft synpunkter på vilket kön som kollegorna har. Det skulle helt enkelt inte accepteras att någon utomstående klagade på hur projektgruppen sätts ihop. Och skulle någon så mycket som yppa en stavelse att han inte ville åka iväg med en kollega för att hon var kvinna... herregud, vilken cirkus det skulle bli. Hos oss har folk ofta specialkompetenser som gör att vissa personer behövs på vissa lokaler. De går inte att byta mot vem som helst. Det är från det perspektivet jag ser TS fall: kan det inte bara vara så enkelt att de två personerna kompletterar varandra rent professionellt? Varför måste man över huvud taget blanda in kön.

För övrigt går det såvitt jag vet utmärkt att "sexa till det" även med personer av samma kön.

Det talas en del om kvinnosyn. Att så många seriöst funderar över att någon är otrogen för att han självvalt arbetar tillsammans med en kollega som är kvinna får mig att fundera på vad vi egentligen har för manssyn.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 759
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 130
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 303
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 271
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp