• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare mooews
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 529
Sv: oj!

det stog inte mkt om dt... tkr att 2.18 m verkar väldigt mkt.. den såg ju inte så överdrivet hög ut ... men men :p

nä, jag vet. står ingenting. men 2. 18 är ju skithögt asså. måste vara jobbigt att vara så stor.

Fast de har väl ändå skrivit lite konstigt?
Han är ju 2.18 m hög när han står på bakbenen.

Känns ju som att det stämmer bättre om det är måttet när han står på bakbenen, men varför mäter man så? Lite lustigt....

jo, verkligen. han ser ju inte ut att vara 2.18 m på bilden direkt. men om han står på bakbenen kanske det stämmer ja.

ja, precis. jättelustigt.

Jag har för mig att jag sett nånstans på nätet att Gibson är runt 107 cm i mankhöjd. Ståendes på alla 4 vill säga.
Tycker också att det är märkligt att de mäter när han står på bakbenen :crazy:
Min hane har jag inte mätt när han står på bakbenen, men jag skulle tippa på att han är ca 2.00-2.05 i alla fall.
För när han sträcker ut sig i sängen är han längre än sängen :rofl:

Tycker nog inte den är så konstig...

Citat från artikeln
BÄSTA VÄNNER Världens högsta hund kan sträcka sig till den imponerande höjden 2,18 meter när han står på baktassarna.
Rekordhunden Gibson är av rasen grand danois och ses här tillsammans med vännen Zoie, 19,05 cm hög och chihuahua

De har klart och tydligt skrivit att Gibson kan sträcka sig till 2,18, och att hans polare är 19,05 cm hög:p

jo det förstod jag med... var mest en reflektion över hur konstig texten öht var;)

Jo, jag tänkte mest att det blir en konstig jämförelse - med en på marken och den andra på två ben. Alltså att tidningen jämförde lite dumt.
Tvivlade inte på att någon annan förstod - det var bara en kommentar mot tidningen ;)

Tycker nog inte den är så konstig...

Citat från artikeln
BÄSTA VÄNNER Världens högsta hund kan sträcka sig till den imponerande höjden 2,18 meter när han står på baktassarna.
Rekordhunden Gibson är av rasen grand danois och ses här tillsammans med vännen Zoie, 19,05 cm hög och chihuahua

De har klart och tydligt skrivit att Gibson kan sträcka sig till 2,18, och att hans polare är 19,05 cm hög:p

DÅ borde han ju vara värdens längsta hund :idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
480
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 097
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Övr. Hund Synd att mina fördomar om den här människan hade rätt... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 103
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka