Martina_m
Trådstartare
Sv: Ok att "tvingas" offra sin fritid för jobbet?
Jisses!
Vi är ju verkligen i helt olika generationer, utan tvekan. Dagens "ungdom" får ta de jobb som finns. Jag har haft massor av olika jobb, och däribland sånt som varit skittråkigt! Sitta och ringa runt till folk och sälja prylar eller göra marknadsundersökning, inte är det roligt att bli utskälld i telefon, inte få prata med sina kollegor. Men nog fasen var jag tvungen att göra det för att överleva, och jag var dessutom bra på det! Så kom inte och säg att gjorde ett dåligt jobb för det.
På din tid kanske du kunde välja bland det du tyckte var skoj, eller din hobby.
Sen tror jag inte riktigt på dig, du älskar alla dina jobb men vissa har du kräkts på
.
Kul för dig att du hellre jobbar än att ta hand om din häst. I min värld betyder min häst mest av allt. Synd att det inte är så för dig.
Jag har då aldrig jobbat med något som jag har tyckt varit tråkigt.
Och då så har jag jobbat som kassabiträde på bensinmack, IT-ingenjör och busschaufför.
Samtliga yrken har haft med någon av mina hobbies att göra.
Jag gillar motorer och stora fordon, inte bara hästar på 4 ben.
Och så hoppas jag att det är för de flesta.
Att de kan hitta ett arbete som på något vis har med deras intresse att göra.
Och jo, det har ofta varit roligare att arbeta än att vara ledig, särskilt under vissa tider som IT-ingenjör.
Jag jobbade ett tag med min hobby hästarna och det höll jag på att kräkas på.
Omväxling förnöjer faktiskt.
Just nu så lägger jag all min tid på min egna verksamhet men längtar verkligen tills att jag får köra buss i sommar.
Och ja, jag får nya jobb även efter 50.
I vinter så skall jag plugga och skaffa mig ytterligare ett yrke.
Jisses!
Vi är ju verkligen i helt olika generationer, utan tvekan. Dagens "ungdom" får ta de jobb som finns. Jag har haft massor av olika jobb, och däribland sånt som varit skittråkigt! Sitta och ringa runt till folk och sälja prylar eller göra marknadsundersökning, inte är det roligt att bli utskälld i telefon, inte få prata med sina kollegor. Men nog fasen var jag tvungen att göra det för att överleva, och jag var dessutom bra på det! Så kom inte och säg att gjorde ett dåligt jobb för det.
På din tid kanske du kunde välja bland det du tyckte var skoj, eller din hobby.
Sen tror jag inte riktigt på dig, du älskar alla dina jobb men vissa har du kräkts på
Kul för dig att du hellre jobbar än att ta hand om din häst. I min värld betyder min häst mest av allt. Synd att det inte är så för dig.