OK. Regndans på fredag kl 20?

Här var det falskt alarm med de där dropparna imorse. Strålande sommarväder, inte en antydan till regn.
 
Ok, nu har jag och vovven tagit en dansrunda igen (det går nämligen inte att dansa ifred här :cautious:). Maken fick vara med på ett hörn när vi mazurkade in det sista på släpvagnen.
Nu dricker jag magisk dryck och rabblar formler och rycker vingarna av de flugor och mygg jag kommer åt - nu :devil:
 
Jag har just varit ute och vattnat i trädgården, det brukar ju kunna fungera. Vattnet var dock från regnvattentunna så det kanske inte hjälper då?
 
Det regnade igår! Säkert 30-40 droppar. Men nu är vi tillbaka på prognoser som säger noll millimeter och uppåt 30 grader, hela kommande tiodygnsperioden. Hur ska detta sluta? O_o
 
Jag funderar på om jag slå höet åt arrendatorn och satsa på fint naturligt löshö. Brukade aldrig slå fel förr när man hade fått det lagom fint och torrt så kom regnmolnen och man fick jobba häcken av sig för att få in höet utan det fick regn på sig.
 
Hmmm, VEM dansade baklänges igår??? :rage:
Regnet som var utlovat till tisdag kväll är ersatt med SOL och 28 grader :rage::rage:
Men va fan,vi hade en pytteliten regndroppe på onsdag,den är nu borta o tempen är höjd från 22 till 29 grader.
Känns som det är dags att åka o hälsa på någon vän/släkt som bor på ett bättre ställe.:idea:
 
Jag funderar på om jag slå höet åt arrendatorn och satsa på fint naturligt löshö. Brukade aldrig slå fel förr när man hade fått det lagom fint och torrt så kom regnmolnen och man fick jobba häcken av sig för att få in höet utan det fick regn på sig.
Här ligger det slaget hö överallt, men inte tusan hjälper det. Jag har vattnat allt i trädgården, det hjälpte inte heller. Nu har jag fått reda på att det finns en gammal brunn någonstans på vår innergård. Jag får nog börja skotta grus och leta fram den för att vattna ridbanan. Hittar jag den och får allt att funka borde väl det åtminstone framkalla lite regn?
 

Liknande trådar

Äldre Nu börjar läget vara akut på många håll i landet. Djur till slakt, vallar med i princip noll näring slås för att det ska finnas något...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
11 715
Senast: Snowball
·
Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 831
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp