Okänd häst och Helsingborg Regiondjursjukhus!!

Z

zazzabella

Om man har en häst utan papper, som är helt okänd och som man inte vet något om. Hur går man då till väga med den när man ska fixa hästpass och chipmärka? Samt om man har ett russ. Kan dom fixa det på Helsingborg Regiondjursjukhus eller vem/vilka ska man kontakta för det? Vore jätte tacksam för om någon kan ge mej svar! :cool:
 
Vi ringde till ASRP, för att regga vår okända ponny. Fick ett papper därifrån som både vi och ID kontrollanten skulle fylla i. Vår vet. är godkänd ID kontrollant.. Vet kom och gjorde en åldersbestämning, ett konturdiagram, chipmärkte hästen och tog tagelprover. Allt skickades in till ASRP och nu har regget kommit! Skall hämta det idag! Hade hästen varit äldre ska man mäta den också! D v s en mätman skall göra detta! :cool:
 
Hmm, okej. Det låter lite krångligt. Vart ska man vända sig om man har en okänd stor häst då? Samt hur får man tag i idkontrollanter? Tacksam om någon kan förklara för lilla mej. :cool:
 
Vi gjorde så här: Tog ut chipmärkare, som chipmärkte henne. Hon va också id kontrollant. Vi fick ett papper där det stod chipmrks. numret och information om hästen. Vet. fick komma ut och ålders bestämma. Sedan skickade vi in allt till ASRP och fick hem pass och ägarbevis efter ett tag. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 517
Senast: bobbbo
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
411
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej, vi har precis köpt en gård med stall utanför stan. En tidigare ägare till gården har haft två hästar, nuvarande ägare som vi köper...
Svar
7
· Visningar
1 331
Senast: Grizelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp