Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det förklarar ju saken. Har nämligen en importerad ponny från danmark. Okänd härstamning. Hon var visad i danmark och är stuterimärkt på låret. Av en ren slump lyckades jag luska ut att hon är efter svenska hingsten sobello. (inte långt från öresundsbron)
Men eftersom hon är så liten så måste hennes mor vara ponny. Är det därför hon har okänd stam då eller? Är det en omöjlighet att få in stammen i passet?
Men då kan jag som har ett sto som är tjuvbetäckt med unghingst som är efter bellini Mamman är efter falleur också DNA testa? Men vad gör det för skillnad? skrivs det i passet ? hon är ju ändå inte efter godkänd hingst så det blir ju inga ändringar i passfärgen?! jag hade tyckt det var kul att ha det till 100% säkert att det är så men är det värt pengarna??
hoppas ni kan hjälpa mig!!![]()
Jag har hela stammen på min lippekorsning. Funderade på att registrera honom i SLF:s korsningsregister, men jag var helt enkelt för snål för att vilja kosta på DNA-typning för föräldrarna. Nu är han registrerad i SH med okänd stam i stället.
Kan detta inte även handla om att stoägaren överhuvudtaget inte anmält till hingstägaren om fölungens födelse ??
Vet folk som gjort så och därav finns inga papper men ägaren vet stammen iallafall![]()
Miaa
HURRA för seriösa hästfolk som reggar sina hästar och inte betäcker oreggade hästar![]()
Jag är FÖR passtvång!
/J
Det är omöjligt, det finns inga vildhästar på Irland.Han är tydligen född i det vilda på Irland och fångades in och skickades till Sverige som två-åring.