Okänd stam

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare störd_nörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 755
Sv: Okänd stam

För 10-12 år sedan stod det DK överst, men nu mera ska födelseåret vara inbränt också. Varför "dina" hästar inte har det kan jag inte svar på. Jag vet i alla fall en häst som har födelseåret inbränt.

Åsa

Vi andra vill veta hur det gick, fick ni reda på stammen? Hur då i så fall?

Jodå tack vare att Görel kollade lite på heste data så fick h*n fram en reg. hingst med namnet "Charlies" och tre avkommor till den och att hingsten var född i USA. Sen sökte jag på dennes namn och fick napp på en dansk hemsida som visade sig vara Danmarks största paint stuteri! :eek: Jag mailade till dem och fick svar att hon kände inte kände igen namnet och denna hingsten är inte pappa till G för han är själv också född 1997 och imp till Danmark 1998 av denna personen. Men eftersom G har stuterets namn så skulle hon gärna kolla igenom om hon finns med ngnstans. Så nu hoppas jag på att G finns med :D Fast jag är förvånad om hon är en paint eller pinto sto för jag (och min tränare) tycker att hon liknar vilket svenskt/danskt halvblod som helst,men håll tummarna att hon kommer därifrån! :d

Senast ändrad av en moderator:

Kul och höra att du kommit vidare!

Det kan ju vara så att hästen har en mamma som är av halvblodstyp och att avkomman ärvt den.

Ja! är jätteglad jag med för först kändes det så omöjligt på ngt sätt!

Joo så kan det ju vara ,det har jag inte ens tänkt på :angel: :D

Liknande trådar

Avel Såg programmet Klonade Djur igår som till största delen handlar om kloning av hästar. Jag hade ingen aning om att det var så utbrett i... 2
Svar
21
· Visningar
1 373
Senast: BornAgain
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 112
Senast: cili
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 942
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31