Okej, hjälp mig lösa det här problemet..

Alexandra_W

Trådstartare
Med salig Nisse i katthimlen så kunde jag äntligen införskaffa en sådan där kattlåda (kattoalett alltså) som har tak och väggar och en liten lucka fram. Ena tiken tycker nämligen kattskit är jääättegott..

Nåväl, etts tycke dylik kattlåda införskaffades idag. Tog bort vippdörren/luckan för de skulle vänja sig, hade i kattsand och ställde ner den.

Tekla ska alltid 'pinka in' alla nybytta kattlådor så hon var ju snabbt in där och kissade. So far so good. (De nyanlända siameserna förklarade på siamesvis att de inte var helt övertygade om vad de tyckte om sådana där 'nyordningar' *s*).

En timme senare befaras det jag skämtade om - Tekla har FLYTTAT IN i kattlådan och tycker hon ska BO där *sucka*

Så, tips om hur jag ska lösa problemet? Det enda jag kan tänka på är ta kattskit från den andra kattlådan (som 'tyvärr' fick sanden helt utbytt igår pga att siameserna kom) så det luktar mer toalett. Andra förslag?
 
Har tyvärr inga förslag.

Men... :rofl: :rofl: :rofl: Det är jätteroligt :D.

Fast du riskerar att aldrig få siameserna rumsrena, om de får stryk av en liten tuffing som bosatt sig i lådan varje gång de ska dit:crazy:

mandalaki
 
Fast du riskerar att aldrig få siameserna rumsrena, om de får stryk av en liten tuffing som bosatt sig i lådan varje gång de ska dit

Siameserna ÄR tack ochlov rumsrena (en 6-månaders hane och en snart femårig honkastrat). Och jag har dubbla lådor (en 'vanlig' och den nya) än, men jag vill gärna rationalisera bort den vanliga. En av tikarna äter nämligen kattskit *sucka*

Och roligt, tja jag kunde inte låta bli att skratta iofs, fast så kul att jag vill det ska bli permanent var det inte. Mest att vi skämtat om att 'tekla kommer säkert boa där' men ändå inte riktigt trott att hon skulle det. Och vad GÖR katteländet *morr*
 
:rofl:

Köp en till likadann... har katten mutat in sin sovplats så är det inte mycket att göra, hon bor där, och vill säkert inte dela säng med ett gäng kissnödiga siameser.

Så kan inte siameserna få en egen låda? eller kanske varsinn? så vet du ju var du har missarna sen, tänk så praktiskt! :idea:
 
Köp en till likadann... har katten mutat in sin sovplats så är det inte mycket att göra, hon bor där, och vill säkert inte dela säng med ett gäng kissnödiga siameser.

Så kan inte siameserna få en egen låda? eller kanske varsinn? så vet du ju var du har missarna sen, tänk så praktiskt!

Tror inte det hjälper att köpa en till just nu. Tekla hävdar ju revir mot siameserna. Vi har t ex en komb korg & transportbur i rotting. I flera ÅR har ingen haft minsta intresse av den. NU är den hårdvaluta hos både lillhunden och Tekla.

Sedan avancerade Tekla snabbt till att boa in sig i den lånade transportburen som ena siamesen kom i. Tekla AVSKYR normalt burar och liknande. Men nejdå, det var hennes bur minsann.

Så en till 'lådtoalett' nu och jag misstänker att tekla raskt kommer tycka att 'den här är OCKSÅ' min..

Nåja, jag har lagt in lite grisigt strö från den andra lådan, och imorse var Tekla faktiskt och sket i den. HOPPAS hon inte tänker ligga fär sen med *urk*

Sen, det ska bli en till sådan där 'lådtoalett', vill inte bara ha en kattlåda på tre katter, det blir lätt så äckligt. Men innan jag köpte två så ville jag se att de gick på den. Men som det är nu finns det två lådor (en vanlig och en med lock) så det är ingen risk att siameserna blir utan =)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag har ett bekymmer jag försökt få bukt med länge men har inte hittat nån bra lösning än, och det är dålig lukt av kattlådorna...
Svar
7
· Visningar
2 146
Senast: Holly92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp