Old Mac/Boots?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare MicroMonster
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 913
M

MicroMonster

Hästen är barfota och har varit så i många år, men nu har de gjort om utebanan med nytt material som slipar ner hovarna onödigt mycket, vill helst inte behöva sko honom runt om. Är det någon som har provat boots på hästarna? Sådana där med gummisula som man knäpper fast om hoven? Fungerar dem och hur länge håller dem om man bara sätter på dem när man rider på bana (tre-fyra dagar i veckan).

Sv: Old Mac/Boots?

Säger nog som Araton, sök på gamla trådar om boots!! Det finns massvis!
Själv har jag boots på min häst, han rids ca 5-6 ggr/vecka på grusvägar mm och vi har haft bootsen i 2 månader och än så länge syns det inte att dom slitits ner något.
Hästen verkar nöjd över sina nya dojjor och ridningen fungerar bra!

Sv: Old Mac/Boots?

Jag skulle tro att man kan räkna med att de håller över ett år iaf.
Mina Old Mac's fungerade alldeles ypperligt när jag behövde dem under övergångsperioden, men sedan dess har hästen ändrat form på hovarna så att de inte längre passar. Jag ska nog köpa nya, passande boots (inte nödvändigtvis Old Mac's) när jag fått mina gamla sålda bara för att ha som reserv.
Det ÄR ju faktiskt praktiskt att ha en nödlösning om hästen skulle bli öm eller om jag visste att vi skulle på en tur som hästen kanske skulle ha problem med.

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
820
Senast: Miingla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
24 779
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 787
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 672
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka