Oldtimer xx - Marino 554

Centaur

Trådstartare
Vad kan en häst med den här avstamningen tänkas "bli" för något? Alltså vilken gren? Hopp, dressyr, fälttävlan?

Har Marino resp. Oldtimer några duktiga avkommor som har presterat nånting? :confused:
 
Vill minnas att Marino 554 togs ur aveln pga något jag inte minns :crazy:...Känner två "Marino hästar" båda två är markbundna & trista! :(
 
Tråkigt att du har den synen på Marino, han var ju pappa till Madrigal 707 och Martini 744 samt avkommor i svår klass i dressyr och fälttävlan. Marino själv fick omdömet "Mycket goda rörelser" och sonen Martini, behöver väl ingen närmre presentation med GP-placeringar och lagbrons på EM, var årgångs- och bruksprovsetta med 81010 i gångarter och en 9:a i hoppning. Madrigal har placeringar i MSV hoppning och exporterades sedan till Norge om jag inte minns fel.
 
Genomgående nedärde Marino sig väldigt dåligt med undantag för några som måste ha hft väldigt bra mödrar
 
Jo men då har jag ju bara sett dessa två som sagt...
Tycker ändå att han lämnat FÅ BRA avkommor(du nämner end. Madrigal & Matrini)! Jämfört med andra... Skulle faktiskt vara kul att veta vad hans avkommor har presterat, då jag själv red och tävlade en Marino häst under ett år...
 
min har ju marino som morfar, och han är verkligen inte markbunden..... men nu har han ju oldtimer som pappa, som fick väldigt bra på sina gångartar.

han har ju inte gjort så mkt än pga sin ålder, men är väldigt positiv och hoppar stort/runt och gärna.
 
Men du skriver själv också att du träffat två Marino-hästar. Jag ska kanske precisera mig lite, jag har ridit två Marino-avkommor men sett fler, har ju sett exempelvis Martini massor av ggr, han är ju inte markbunden... Han lämnade ju emempelvis Fontana 848, Maximilian 851, Vermouth 858 samt två gdk hingstar i USA och flera svårklass hästar tex Morell. Har inte sett så mkt e. Madrigal och jag vet heller inte vad Marino lämnat som morfar. Någon som vet?
 
Nu får du förstå att Martinis mor Nina är nog ett av det bästa ston som funnits i svensk avel bl.a mor till Prego känd internationellt. Som hingsthållare var hon ett av det bästa som varit hos oss på betäckning
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 419
Senast: sorbifolia
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 927
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 699
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp