Olika bett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Yamima
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 824
Y

Yamima

Vilken typ av bett har ni på era hästar och varför?
Själv har jag 3 delat eftersom en av mina pållar inte går att rida på vanligt 2 delat. Min andar häst hade 3 delat bett med sig när jag fick henne och det funkar bara bra, har dock inte provar 2 delat på henne.

Sv: Olika bett

Hästen jag red senast fungerade bäst på ett rkt happy-mouth-bett så det fick det bli. Provade även vanligt tvådelat tränsbett och tredelat vilken det fungarade att syra och stanna med men det var ett evigt skramlande inne i truten på henne vilken upphörde (hennes fifflande med bettet alltså) när jag bytte till rakt...

//Lillan

Jag har också provat rakt happy-mouth-bett på en av mina hästar det funkade riktigt bra.

Just nu har jag ett tredelat muffbett, men kommer nog få byta när jag har tränat upp henne och ger henne lite mer foder, i alla fall i hoppningen :p

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Nevermind
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
509
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka