Bukefalos 28 år!

Olika mediciner

Sv: Olika mediciner

Jag har för mej att våran vet sa att Metacam kunde de använda en längre tid utan att det frestade på kroppen lika mycket. Men jag tyckte att man fick bättre effeckt med Fenylbuazon
 
Sv: Olika mediciner

Enl. min vet. så skulle man inte ge Metacam mer än i 10 dagar. Fenylbutazon har livstids karens för slakt men det har inte Metacam så därför väljer många veterinärer o skriva ut Metacam i stället. Personligen har jag inget possitivt att säga om Metacam då det hade dålig effekt på min häst när hon fick fång men butta svarade hon på direkt
 
Sv: Olika mediciner

:( Min häst har hovledinflammation och knäledsinflammation. Han är sprutad med cortison och tuppkam. Jag fick metacam i tio dagar? Blev lite fundersam om buttan hade gett mer effekt??? Inte för att hästen har blivit sämre men jag är rädd att han får ont igen innan återbesöket:confused: :cry:
 
Sv: Olika mediciner

min shettis som blev skuren i hagen i oct. fick metacam som smärtstillande i 3 1/2 vecka. vet. sa något om att det skulle vara bra för henne då benhinnorna under käken va väldigt skadade. tydligen skulle det vara effektivare som antiinflamatoriskt på just sklettskador om jag fattat rätt. (hon fick även pc, både lokalt och sprutat)

har fått både metacam, butta och finadyn för olika skador förut, alla har funkat bra för det ändamål som det blivit utskrivet för. dock har fång ponnyn hos oss alltid fått butta när det behövts pga. fången.
 

Liknande trådar

Svar
0
· Visningar
586
Senast: Lexa
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
868
Senast: Habina
·
Tjatter Ska ju en tur till USA och sällskapet jag åker med har en massa mediciner och verkar inte ta på allvar riktigt de här med att fixa rätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 369
Senast: sthu
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 516
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp