Olika sorters Lusern

Hej!

Jag har nu varit i kontakt med förman på Genevads grönfodertork. De levererar EJ till Spannex (Teknosan) längre då jordbruksverket satt stopp just för att Spannex påstår att det är lucern.
Genevads vallar består av gräs och rödklöver. Spannex är alltså troligtvis numera lucern. Dock har jag ingen aning om analysen stämmer.
Salsa Naturell Grön kommer från Genevads och deras analys stämmer säkert!
Jag har även märkt att Spannex inte sett ut och luktat som förr. Hästarna tycker inte lika mkt om det som tidigare när det var gräsblandingen. Jag kommer köpa Salsas istället.
Rätt , vilseledande marknadsföring ska åtgärdas :devil:
 
Hej!

Jag har nu varit i kontakt med förman på Genevads grönfodertork. De levererar EJ till Spannex (Teknosan) längre då jordbruksverket satt stopp just för att Spannex påstår att det är lucern.
Genevads vallar består av gräs och rödklöver. Spannex är alltså troligtvis numera lucern. Dock har jag ingen aning om analysen stämmer.
Salsa Naturell Grön kommer från Genevads och deras analys stämmer säkert!
Jag har även märkt att Spannex inte sett ut och luktat som förr. Hästarna tycker inte lika mkt om det som tidigare när det var gräsblandingen. Jag kommer köpa Salsas istället.

Tack för att du kollat upp det!
Frågade du om de klarade att hålla 160 gr smb rp/kg i snitt varje år?
Förstår att lucernen inte är lika smaklig som gräs/klöverblandningen!
 
Pelletsarna ÄR annorlunda nu å sväller inte lika snabbt + att de är mer ljusgröna.... OM det är en annan analys så känner jag mig fett lurad... har proppat i min fölmärr efter att hon inte fick mat på ett ställe.....
Det kanske till och med är melass i dem nu, då brukar det ta längre tid för en pellets att svälla, än om den innehåller en ren växt!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp