olja till hund

Sv: olja till hund

Vetegroddsolja blir de fina i pälsen av (om det är det du ska anväda oljan till) Är den hård i magen har jag hört att man kan använda rapsolja:)

Animalisk olja om det är för pälsglans och hudens skull. Parafinolja (tas inte upp av tarmen, smörjer) om den är hård i magen. I sistnämda fallet är det också viktigt att hunden får rikligt med vätska i sig.

jag ger vanlig matolja till mina för att få extra fett i maten. alltså ladda den lite :D

de har gått upp i vikt hur bra som elst och pälsen är extremt blank - iafl på herrn som kan bli blank i pälsen :p

dom älskar det..

Liknande trådar

Foder & Strö Jag fick tips om att testa olja till häst för att underlätta med hullet. Jag började med 1/4 dl rapsolja och ökade till 1 dl/dag. Men... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 632
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 113
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 225
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 619
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka