Oljerock-skötsel

Sv: Oljerock-skötsel

Finns bara ett sätt:

Använd den !!!

Ju mer du använder den ju mer go´ blir den.
 
Sv: Oljerock-skötsel

Vaxa ???

Mina engelska oljerockar har jag aldrig haft vax på...

Jag torkar bort ev. fläckar med en lätt fuktad svamp och sen tar jag en vanlig s.k. kökssvamp med en eller två droppar olja på, och det räcker till hela jackan. det gör jag sådär vart femte år eller så...
Mina rockar brukar jag ha ca 15-20 år innan jag behöver skaffa en ny...
Vilket jag just har gjort då den rock jag köpte dec-89 i London tyvärr var helt utsliten :(

Har även en nästan ny hängandes i garderoben därför att jag tyvärr gick upp rätt mycket straxt efter jag köpte den, mars-91 i York(England), pga allt kortison jag blev tvungen att äta pga min reumatism...
 
Sv: Oljerock-skötsel

Japp, vaxa!

Vi säljer engelska (Barbour) oljerockar i butiken där jag jobbar och skötselråden från Barbour är att vaxa jackan om/när den börjar kännas torr. Och att om man fått sand/grus på jackan så ska man spola bort det och inte gnugga för då kan det rispa tyget.

Fast jag har ingen oljerock själv så jag kan inte uttala mig om hur det funkar i praktiken ;)
 
Sv: Oljerock-skötsel

Men vax som är till för oljerockar. Finns säkert en massa olika märken, kolla i affären där du köpte den! Eller i nån annan affär där de säljer oljerockar.
I butiken jag jobbar i har vi vax från samma märke som själva rockarna.
 
Sv: Oljerock-skötsel

Okej... men att göra som jag gör fick jag lära mej på 70-talet när jag skaffade min första oljerock, dock har jag aldrig haft någon från Barbour förståss... dom var liksom inte i min prisklass så att säga...
 
Sv: Oljerock-skötsel

Okej.. antingen har det ändrats eller så gör folk olika helt enkelt!

Haha.. inte i min prisklass heller ;)
 
Sv: Oljerock-skötsel

Hej!
Hänger den fortfarande i garderoben? Vilken storlek, i sånna fall?
Med vänlig hälsning,
LP
 
Sv: Oljerock-skötsel

Oj, den gav jag bort för många år sedan. ....

Tråden är jättegammal, > 6 år. ....
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
496
Senast: Stålvilja
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
973
Senast: Oknytt
·
Utrustning Både jag och dottern behöver skor inför vintern i stallet. Vad har ni för tips? Inga muckboots, inga fancy dyra i läder som jag ändå...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp